Gázt a Type-S-be
Tisztelt LPG-doktor!
Sok autó megtekintése, és utánanézése után jutottam arra, hogy egy nagyobb köbcentis benzines erős autóra van szükségem. Nem szeretnék a dízeles szerviz számlákba belebonyolódni, hiába csábító az üzemanyaggal megspórolt pénz.
A kérdésem az lenne, hogy egy Type-S Accordba szerelhető-e illetve illik-e egyáltalán egy ilyen jó konstrukciót megbolygatni egy CNG rendszer beépítésével? Mi a legnagyobb beépíthető tartályméret, jó lenne ha kb 360-370 liter csomagtartó megmaradna.
A hatótáv nem mérvadó 250-300 km elegendő lenne, nem ismerem a tartályméreteket. Van a közelben CNG kút is, sokan azt mondják hogy hülye lennék ha nem CNG-s autót vennék, vagy alakíttatnék át. Ha megoldható ebbe a típusba a beépítés (2.4 189LE '03-'06 manuál) Kell-e és mennyi teljesítmény vesztéssel számolhatok? Illetve hova lőhető be a fogyasztás a megfelelő beállítások mellett, és időnként sportos vezetési stílus mellett? Volna hasonló jó konstrukció ilyen tulajdonságokkal, amit jobb átépíteni? Azt is szívesen fogadom. Előre is köszönöm!
Üdvözlettel: András
Kedves András!
Különítsük el egymástól a az adott autó gázüzemre való alkalmasságát és a kérdést, LPG vagy CNG! Maga a típus teljesen alkalmas a gázüzemre való átalakításra.
Általános érvényű szabályokat kell figyelembe venni, mint a szelephézagok rendszeres, a benzines állapotnál gyakrabban történő ellenőrzése, a precíz beállítások alkalmazása a szegény keverékes üzemmód elkerülése érdekében. Ilyen sportos, forgós motoroknál célszerű a gázrendszert padlógáz közeli üzemállapotokban ideiglenes benzin üzemmódra váltani, így nagy terhelésen nem tud minimális kár se keletkezni ebből eredően.
A CNG vs. LPG vita hazánkban pillanatnyilag meddő kérdés. Kizárólag az LPG átalakítás éri meg, mivel az üzemi költségek kb.,azonosak a két üzemanyag fajta esetében, viszont a CNG átalakítás a tartályok magas bekerülési ára miatt lényegesen többe kerül!
A CNG ellen szól a relatív nagy helyigényű tartály elhelyezés is, valamint - nem kompozit tartályok alkalmazása esetén - a nagy önsúly emelkedés,illetve ebből fakadóan a nagy hátsó tengelyre jutó többlet terhelés is. Alakítsa LPG-re, de körültekintően, ekkor a csomagtartója is megmarad, hiszen manapság leginkább pótkerék tartállyal dolgozunk, továbbá a hatótávja is jóval nagyobb lesz.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu