Fullad az Octavia
Tisztelt LPG -doktor,
Adott egy 2005-ös 1,6-os (BFQ) benzin-gázos (Zavoli) Skoda Octavia. Már nyáron is többször megviccelt, hogy kanyarodás előtt (fékezés-kuplung) lefulladt az autó. Mivel ilyenkor a szervó is elmegy, ezért nem volt túl vicces!
A tünetek az utóbbi időben sűrűsödtek, sőt hideg motornál rendszeresen leesik ilyenkor a fordulat (vagy ha nem fullad le, leesik 500-ra, majd fel 1500-ra, megint le 500-ra majd beáll alapjáratra) és lefullad, hacsak nem pakolom vissza gyorsan még a kanyar előtt. A fogyasztásom is megnőtt a régebbiekhez viszonyítva.
Mióta nálam van az autó (bő 1 éve) folyamatosan világít a check engine lámpa és p0170, p0171 és p0139, p0140 hibakódokat produkál. Egy hete eljutottam egy gázos szerelőhöz, ahol géppel megállapították, h az ECU folyamatosan 25%-os értékre korrigál vmilyen paramétert, aminek alapból 0 +/- 10% között kéne lennie. Ezt úgy sikerült elérni, hogy (ha jól értettem) az injektor nyitási ideje lett növelve 145-ről 195-re alacsony fordulatokon.
Az eredmény, h a fogyasztásom (az autó által mért!) a korábbi 6,5 helyett 5,5-re esett vissza (az utóbbi időben 7,5-re is felmászott) és nem világít a check engine lámpa (bár a hibatárolóban továbbra is megvan a fenti 4 hibakód). De néha még most is lefullad, de ezt az esetek 95°-ban hideg motornál csinálja. Mennék vele vissza a szerelőhöz - mint mondtam leginkább hideg motornál fordul elő - de mire odaérek (kb 1 óra kocsival) úgy is üzemmeleg lesz, amikor is a hibák száma eléggé leredukálódik. Valami ötlete esetleg volna a fenti hibára? Előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Szalóczy Antal
Kedves Antal!
Tipikus eset az Öné sajnos. Egy elrontott beállítás után az ehhez alkalmazkodott gyári vezérlő már befolyásolni fogja a továbbiakat, a beállítás menete messze nem az, amit Ön leírt.
Először is vissza kell állítani a gyári vezérlő adaptációs értékeit nullára. Ezt meg lehet oldani az akkusaru hosszab ideig történő levételével, illetve gyári szervizkomputer segítségével is.
Utána forgalomban, valós körülmények között kell felprogramozni a rendszert, semmiképpen sem az udvaron állva, emelt fordulaton járatva. Valahogy így néz ki ez a mi olvasatunkban.
Mindezek előtt nem árt feltérképezni, van-e valós, benzines oldalon fellelhető oka a hibakódoknak, vagy tényleg csak a gáz beállítások okozzák. Erre itt egy kiváló módszer.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu