Fullad az Astra
Tisztelt Lpg doki!
Van egy 2007-es 1,6 benzin (116LE) H Astrám. Az a problémám, hogy amikor hidegen beindítom és elindulok vele, 2-3000 fordulatnál ha kinyomom a kuplungot akkor lefullad. Ha lassú üzembe közlekedek a kocsival (pl: motorfék), akkor bemelegedés után nincs semmi gond. Ez a jelenség előző télen jelentkezett. Azt reméltem, hogy ha beköszönt a jó idő akkor megszűnik ez a gond, de sajnos nem szűnt meg (nem olyan vészes mint télen). Vissza a problémára.
Ha lefullad, akkor csak sokadszorra lehet beindítani, de ha gurul még a kocsi és sebességbe ráengedem a kuplungot akkor beindul. Ezzel a problémával télen voltam egy szerelőnél, de hibakódot nem talált a kocsiba. Aztán amikor elhoztam tőle lefulladt és akkor már volt hibakód: szívó oldali bütyköstengely szabályzó szelep. Ezt a hibakódot azóta se produkálta.
Voltam vele dunakeszin a Medic-car-nál, de ők nem találtak problémát a gázrendszeren. A benzin tankba cseréltek ki egy tömítést, mert nem volt meg a megfelelő üzemanyag nyomás. Ők elirányítottak az Opel Dunába, hogy majd Ők megmondják mi baja az autónak. Megnézték, hibát ők se találtak. Az fent leírtak alapján arra következtettek, hogy a szelep hézag megnőtt és ezt csak úgy tudják javítani, ha darabokra szedik a motort megcsinálják a szelephézagot, majd a szelepek szárait leköszörülik a megfelelő méretre.
Erre a munkára 200-250eFt mondtak és 3hét javítási időt. Az elmondásuk alapján ez a motor (és az 1,8-as) nem szereti a gázt és kb 50-60000 km megtétele után (gázon) a fent leírtak jönnek elő. Tanácsot szeretnék kérni, hogy szükséges-e az egész motort ripityára szedni és felújítani? Szelep hézagot nem lehet rajta állítani? Vagy Önnek van más ötlete a leírtak alapján? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel Csaba
Kedves Csaba!
Összetett problémával állunk szemben, az az érzésem. A lefulladás a leírása szerint benzin üzemben történik. Ennek legtöbbször a helytelen gázprogramozásból eredő motorvezérlő adaptáció az oka. Ha ez a helyzet, ballagjon el hozzánk, megoldjuk! Vegye le egy éjjelre az akkusarut, majd reggel nézze meg, megoldódott-e a probléma. A gázrendszer legyen kikapcsolva teljesen már a saru levétele előtt! Ha a lefulladás így megszűnik, ez a baj.
Nem értem, miből következtettek a szelephézagok változására mérés nélkül? A megnövekedett hézag csattogást eredményez, ez hallható, viszont gondot csak extrém esetben okoz. Fontos megemlíteni, hogy a hézagok nem nőni, hanem csökkenni,sőt, elfogyni szoktak, ez okozza a bajt is. A gázt a motorok hogy szeretik-e? Én nem szeretem az olyan szerelőket, akik szakemberként ekkora badarságot fogalmaznak meg.
Mi az, hogy nem szereti? Kis autó korában sokszor járt gázszag közelében és megutálta? Vicc. Nincs ilyen. Vannak gyengébb minőségű anyagból készült hengerfejek, melyeknél érdemes még jobban odafigyelni a beállításokra és a szelephézagok ellenőrzésére. Erről itt olvashat többet. A motor, vagyis a hengerfej szétszedése attól függ, hogy károsodott-e valami. Ha igen, le kell venni javítani. A hézagok korrekciója esetén a hengerfej a helyén marad, így sokkal kisebb összegből úszhatja meg a műtétet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu