Rángat a Mazda

2016.06.28. 17:37

Tisztelt LPG doktor!

Egy 2003-as Mazda 323f-em van. 190 ezer km van benne, ebből 90 kb. gázüzem. A problémám a következő: alapjárat közelében rángat az autó benzin és gáz üzemben egyaránt. Fordulaton nem jelentkezik a probléma szépen jár és úgy tűnik húz is. 1x-1x talán mintha érezni pici rántást, de ezt lehet belemagyarázom a dologba. Azonban picit visszabüfög a légszűrő házba, érdekes módon álló helyzetben kormánymozgatásra (minden mozdulatra) ugyanezt teszi, ahogy terhelést kap a motor.

Hibakódot tárol, mely szerint az 1-es hengerben gyújtás kimaradás van (P0301). Gyújtókábeleket, az egyik trafót és a gyertyákat cseréltem. (Nem szerettem volna a másikat is feleslegesen cserélni.) Kompressziót mértünk, egységesen 12 bar volt mindenhol. Olajat nem eszi. Ajánlották, hogy méressek veszteséget is, hogy a mechanikai hibákat, esetleges szelep beégést kilőhessük. Őszintén szólva nem tudom van-e értelme ha nem zabál olajat, nem füstöl és a kompresszió rendben van. Viszont tanácstalan vagyok merre vizsgálódjak tovább...

Üdvözlöm!

Teljesen egyetértek azzal, hogy ki kellene zárni a szelepek hibáját. A légszűrőbe durrogás sajnos igencsak erre utal. Az égéskimaradás mint hibakód sajnos ilyen esetekben félrevezető, mert bár az égés valóban nem tökéletes, ennek oka jelen helyzetben nagy valószínűséggel nem gyújtás eredetű.

A kompresszió mérés is pontosabb digitális úton. A mechanikus mérésnél könnyen megtörténhet, hogy a műszer olvasható értékét a nyomás "felpofozza" egy szintre, amely azonban az adott motorban csak 1-1 ütem erejéig él annak ellenére, hogy a többi ütemben a közelében nincs a kompresszió ennek a mért értéknek! Az OBD diagnosztika eme pontatlanságát kikerülve mi digitális oszcilloszkópot használunk.  Itt nincs tévedés, nyitott könyv a motor állapota!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu