Rángat a Calibra

2016.11.05. 12:38

Kedves LPG-doktor!

Mindenekelőtt azért fordulok Önhöz és nem szervizhez, mert az a tapasztalatom, hogy a szervizek kicserélnek 100 alkatrészt tök fölöslegesen, mert nem az a baja, aztán mégsem lesz jó az autó. Opel Calibra Turbó. Előre írom, hogy egy éve felújított turbóval, megfelelő turbónyomással rendelkezik.

Főleg gázüzemben, de benzinben is rángat, és nem kicsit, hanem már a motortartó csavarokat néztem, hogy elszaggatta-e, tehát ez nem olyan amivel együtt lehet élni, mert tényleg azt kell mondanom brutálisan rángat, főleg nagy fojtószelep állásnál, nem mindig, de nagyon sokszor (tehát általában ha szervizbe viszi az ember, az ilyen időszakos hiba pont ott nem jön elő). 4 ezres fordulatig, fölötte semmi baja, ott már tökéletes, tehát a dugulást az üzemanyagrendszerben kizártam. Minél nagyobb a terhelés annál jobban rángat (magyarul minél nagyobb a pillangószelep nyitás). Gyertyahézagok 0,7-0,8 között, a gyertyakábelek ellenállása 2,1 kOhm. Hogy valahol áthúznak-e a kábelek azt próbáltam sötétben megnézni.

Elosztófedél pár éve volt cserélve márkásabbra, de tapasztalatom, hogy ez az autó a leharcolt elosztófedelekkel is ugyan úgy megy, mint az újjal (persze most repedésről nem beszélek, csak az üzemi pólusbeégésekből eredő "kopásról", de mechanikai igénybevétel nem érte, ráadásul a hiba is időszakos, volt, hogy vagy 2000 km-t mentem vele Ausztriába és nem jött elő, ill. előtte amikor előjött akkor még gyengébben jelentkezett), talán a gyertyákra érzékenyebb.

Utána jártam, hogy nagy fordulaton már nem igényel lényegesen nagyobb gyújtófeszültséget az LPG üzem. Az alapjárat tökéletes, tehát amíg a pillangó nem nyílik, addig semmi baj. Esetleg mégis befecskendezési jel elégtelensége? Bár a gyertyák kormosak, mint amikor sokat kap, főleg érdekes, hogy ilyen kormos gázzal (benzinnel alig üzemel, csak indításkor, a bemelegítést is gázzal csinálom). A gázoldali hiba kizárva, hiszen ha jóval gyengébben is, de már az utóbbi időben benzinnel is jelentkezik a hiba. A gázrendszer 4 éves, kb. 20-30 ezer km-t mentem vele. Mellesleg megjegyzem magam autógépész-mérnök vagyok, bár autóiparban sosem, csak helikopteriparban dolgoztam, ott sem a motorok terén, hanem csak a többi területen.

Válaszát előre is köszönöm szépen.

Kedves András!

Ha a hiba benzinnel is jelentkezik, vélhetően gyújtás eredetű lesz. Lehet sokáig törpölni egy ilyen jelenséggel, mi azonban sokkal jobban szeretjük, ha célirányosan azonnal megkeressük a bajt. Lehet mondani sok szépet és jót a gyári diagnosztikai eszközökről, az OBD diagnosztikáról, mi kizárólag a digitális oszcilloszkópnak hiszünk. Ezzel a módszerrel teljesen biztos végeredményt kapunk. Itt olvashat erről többet.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.