Gáz a gázzal
Üdv.
Van egy 2.3 turbós Volvóm. Gázzal együtt vettem már, egy ideig hibátlan volt.. majd nyáron elfelejtett gázzal menni, check lámpa egy idő után. ... sokáig nem orvosoltam , benzinnel jártam. Meg is tuningoltam az autót közben, lett cirka 400 Nm, 300 lóerő, tudtam, hogy így nem működne a gáz, tehát elmentem a gáz beépítőhöz.
Megcsinálta az autót, felfúrta az injektorokat, dugattyúcsere, új program stb. az autó első körben szerintem túlteljesítette a benzines tulajdonságokat, alacsonyabb fordulattól húzott az ülésbe, fent is elképesztő erős volt. Hazafele úton az M0-ás egy bizonyos szakaszán kicsit meghúzattam, majd ismét a szokásos, check engine, vészprogram, rugalmasság elvesztése... otthon restart. Semmi baja. Utána megint hibátlan.
Levezettem Németországba 1850 km végig gázzal, semmi gond, 9 literes fogyasztás, 180-nál 5.-be még húzott az ülésbe az autó. Most mióta hazajöttem, gázra váltva elkezd az alapjárat 500-1300 között ugrálni a műszerfal be be pislákol, ismét no rugalmasság... pár újra indítás, benzin üzem, és menet közben egyszercsak visszajön a rugalmasság és a lóerő. Olvastam hogy a 2001-es évjárat hibás fojtószeleppel bírnak, pontosan ezt a hibajelenséget írják le sokan, de érdekes amíg csak benzinnel jártam talán 1 alkalommal játszotta ezt el fél év alatt.
Két szék között vagyok. Élvezem néha az előnyöket. Németo. oda vissza 150-es tempóval 30 ezer forintból, de szenvedek miatta, egyrészt egy esetleges előzésnél felejti a motortérben a lóerőket (életveszély), de féltem a szelepeket, a motort is. Lpgtech rendszer van benne 250 kW-os reduktor, vastag csövezés, új dugattyúk, felújított injektorok. Szívesen visszamennék a beépítőhöz reklamálni, de már félek, hogy nem fogják tudni megcsinálni Mit tehetnék? Mi lehet a baj? Hiszek a modern technikába, de kezdek belefáradni. üdv.
Üdvözlöm!
Rengeteg oka lehet a jelenségnek. Azt írja, benzinnel is jelentkezik a hiba (igaz, ritkábban). Nos ugye a beteg elefántot nem szabad gátfutásra bírni, mert valószínűleg beledöglik :-) Először az autó benzines oldalát kell minden kétséget kizáróan diagnosztizálni, majd megjavítani.
Ha ez meg van, át kell nézni a gázrendszert. Gyanús, hogy az injektorok csak fúvóka méret növeléssel tudják a megnövekedett teljesítményt. Nekem ez tűnik a szűk keresztmetszetnek, ha 5 hengeres Volvo motorról beszélünk, kevés injektor tud 60 lóerőt kiszolgálni hengerenként, ezek viszont már nem fúvókázható típusok. Remélem valamennyi támpontot adtam!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu