Nissan X-Trailt gázosítanék

2017.05.05. 11:09

Tisztelt LPG Doktor!

Egy 2003-as gyártású, 115 ezer km-t futott, 1998 köbcentis Nissan X-Trailbe szeretnék gázrendszert építtetni, de egy megbízhatónak tűnő forrásból azt olvastam, hogy ennél a típusnál nem ajánlják a gázos üzemet. Mi önnek erről a tapasztalata és véleménye? Milyen hibák léphetnek vajon fel ennél a típusnál, ha mégis úgy döntök, hogy elgázosítom?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlöm!

Minden motorba lehet gázt szerelni. Az érzékenyebb, gyengébb anyagminőségből készült hengerfejek ( az említett Nissan is ilyen ) igénylik a törődést. Ellentétben a szakmai ajánlásokkal mi nem a felsőkenő rendszerekben látjuk a megoldást, íme ennek okai.

Fontos az átalakítás előtti tökéletes műszaki állapot. Ennek mi ezt a módját tartjuk a leghatékonyabbnak. A beszerelés előtt, majd azt követően 15-20 ezer km-es ciklusokban ellenőrizni kell a szelephézagot. Ha a hézag fogyása nem extrém, 2 ellenőrzés után ennek megfelelően lehet megállapítani a végleges ellenőrzési ciklust. Érdemes ezeken felül a hosszútávú nagy terheléseket kerülni. Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad gyorsan haladni az autóval, mindössze annyit, hogy több száz vagy ezer kilométeren keresztül 70-80% feletti teljesítménnyel nem célszerű gázzal hajtani ezeket a motorokat.

A gázrendszer pontos programozása által elkerülhetjük az extrém magas hőterhelést, amelyet egy esetleges szegény keverékkel történő járatás okoz. A körültekintő választás ezért fontos a beszerelő műhely tekintetében! Az automatikus kalibrációkkal működő rendszerek nem jelentenek teljes körű megoldást, ezt ne fogadja el, mint javaslat! Helyette ezt érdemes végig csinálni. Ha ezeket betartja, semmi gondja nem lesz vele.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu