Ledadog a motor
Tisztelt LPG-doktor!
VW 1.6-os benzines motor. Beszereltettem Zavoli típusú hengerenkénti gázkészüléket, ami tökéletesen működött 7 évig. Míg tönkre ment a Zavoli Matrix gázszelep és kicserélték különálló szelepekre mondván, hogy ez jobb korszerűbb. Azóta az autóm nem jó, érdekes vagy is bosszantó dolgokat csinál. És nem tudom, hogy ez most mi is lehet.
Több hiba is jelentkezett egyik indításkor, az autónak csak úgy van alapjárata, ha megvárom, hogy minden lámpa elaludjon (eddig ez nem volt), de ha már 90 fokos a víz, akkor, ha beindítottam, kell várnom pár másodpercet, míg a tartályon lévő szelep első kattanását hallom.
Mert ha előbb indulok, akkor lefullad. Gázon üresjáratban felpereg a motor, viszont vezetéskor 4000 fordulatnál szaggat mint ha leszabályozna. Nem történhet meg, hogy az autó kap gázt is és benzint is egy időben? Vagy mi lehet a baj?
Üdvözlettel István
Kedves István!
Akár még igaza is lehetne, de az egyidejű benzin adagolás és az injektorok cseréje nem egymással összefüggő kérdések. Valószínűleg több hibát is elkövetett a beszerelő az injektorok cseréjekor.
Vélhetően nem kap elég gázt, ezért dadog le 4000 felett. A helyes fúvókázás és gáznyomás egymással összefüggő tényezőinek helyes megválasztása után a rendszer menet közben történő programozása lenne a következő feladat. Erről itt olvashat bővebben.
Ha ezek a folyamatok rendben elvégzésre kerülnek, csak ezután érdemes gondolkozni azon, hogy a gáz vezérlő computer vagy valamelyik szenzor esetleges hibája miatt van-e jelen még a hiba - már amennyiben ezután is jelen van.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu