Kormos lerakódás a csövekben
Tisztelt LPG Doktor!
Egy LPG-és 2007-es Suzuki SX4-es ( Sima 1,5) tulajdonosa vagyok. Lovato Smart RGJ3 van az autóba építve, reduktorszűrő cserekor észrevettem, hogy a belső csövekbe illetve a reduktorba fekete koromszerű vagy ahhoz hasonló (puha) lerakódás van, végig az oldalfalakra tapadva. Mitől lehet ez? A cserélt szűrő felfogta az apró fém szemetet illetve koszt. Légnemű szűrő is cserélve folyamatosan, az már nem engedi tovább ezt a fekete koszt. Az autóba 150 000 km van, ebből gázüzembe durván 100 000 km. Gázüzemmel igazán probléma nincs néha egy pici alapjárat ingadozás de észre se venni. Érdemes lenne ennyi km után felújítani a reduktort? Mennyi ezeknek a kifutási ideje?Illetve a gáz adagoló szelepek néha hangosan működnek. Ezeket mikor érdemes cserélni?
Üdvözlöm!
A tankolt gáz minősége sajnos nem azonos a hazai kutakon. Egyrészt a beszerzési forrás, másrészt a tartályok karbantartása az, ami meghatározó ebből a szempontból. Érdemes 20 ezer km-nél nem többet menni a szűrőkkel.
A reduktor felújítása ennyi futásnál még nem indokolt, ha csak nem produkál tüneteket. Ezt érdemes lenne szoftveresen a gáznyomás terhelés közben történő ellenőrzésével kontrollálni. Ha a normálisnál nagyobb mértékben ejti a nyomást nagy terhelésen, akkor aktuális a művelet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu