Rángat az Astra

2018.01.08. 14:12

Tisztelt LPG doktor.

Van egy 2008-as 1.4 XEP G Astrám ami Zavoli lpg-s. Egy jó ideje észrevettem, hogy az alapjárat kicsit ingadozik a bemelegedett motornál. Most már minden hidegindításnál elég durván rángatózik a motor, egy kis gázadásra néha stabilizálódik az alapjárat, néha nem, és akkor lefullad.

Ha elindul, akkor hirtelen gázadásra megtorpan az autó, ezért szép finoman, majdnem csúsztatott kuplunggal kell elindulni. Ha már üzemmeleg a motor, akkor gond nélkül pöccre indul bármikor. Amúgy menet közben minden oké, gyorsul, nem rángat.

35 ezer km-nél lett beszerelve a gázszett, most 110 ezer km van benne. Gázszűrőt, benzinszűrőt rendszeresen cserélem. Rendszeresen szervizelem az autót, legutóbb pl. a benzin szivattyút cseréltem. Voltam már korábban lpg szervizben, amikor még egy kicsi alapjárati ingadozás volt, de a diagnosztikával szerintem nem sokat foglalkoztak. Azt mondták, hogy ha nincs hibaüzenet akkor minden oké. Már azt is kipróbáltam, hogy csak benzines üzemmódban indulok, de akkor is rángatózik. Mi lehet a probléma? Esetleg eltanulta a benzines üzem a rossz beállításokat vagy reduktor hiba, kokszolódás?

Várom válaszát tisztelettel: István

Kedves István!

Mivel nem látom az autót, diagnosztizálni se tudom. Amiben segíteni tudok, hogy leírom a lehetséges okait az Ön által elmondott tüneteknek, de ezek közül bármelyik lehet sajnos. Az Ön által említett eltanulási jelenség is csinálhat hasonlót, de ott általában a hidegindítás már önmaga egy kihívás. Hidegen csinálhat hisztit hibás gyújtás is, vagyis értse úgy, hogy a bemelegedett trafók sokszor jól teljesítenek, de hidegen gyenge a teljesítményük ( ugyanez létezik érdekes módon fordítva is, attól függően, hogy milyen mechanikai sérülés található a trafó tekercseiben ).

Mivel benzinnel és gázzal épp úgy jelentkezik a hiba, kizárólag a két üzemmód közös metszetét kell vizsgálni, ez pedig a gyűjtás és a motorvezérlés, illetve szerencsétlenebb esetben enyhén beégett szelepek lehetnek. Üzemanyagellátó rendszer kilőve, reduktor szintén, gázinjektorok szintén, mivel ezek az elemek nem érintettek mindkét üzemmódban. Javaslom az oszcilloszkópos diagnosztikát, mely módszer pontos és tévedhetetlen, szemben az OBD diagnosztikával, mely nem létező hibakód esetén egészségesnek minősít egy rendszert, holott kizárólag a diagnosztikai módszer részletességének hiánya miatt nem lát hibát a teszter. Remélem ha megkésve is, de irányt tudtam mutatni Önnek!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.