Hidegben nehézkes az indulás

2019.02.12. 16:19

Üdvözlöm!

Adott egy 638-as, 114-es es lpg-s Vito. Mint gazdája, én már megtanultam, hogy -5fok alatt csak benzin üzemmódra kapcsolva állítsam le a motort, ugyanis ha nem teszem, másnap reggel csak behúzásra indul. Benzines leállítással -18ban is pöcc-röff.

Nos a párom a -10fokban elfelejtette ezt, és természetesen nem is indult másnap reggel, na de ráadásban jött a hó, így képtelenség behúzni a 2T-s kocsit tanyavidéken.

Próbáltuk 2 nap is köszörültetni magában, hidegindítóval is, de sajnos mindig csak a majdnem röffent. Viszont az autónak 3 nap múlva dolgoznia kellene, de a hó nem fog elolvadni addig, nem birjuk berántani. Tud-e esetleg bármilyen tanácsot adni, erre a beindítási problémára?

Köszönettel, Hajdú Zsófia

Kedves Zsófia!

Nem opció, nem lehet megszokás tárgya az, hogy egy gázüzemű járművet benzinnel kelljen leállítani! Gázzal leállítva is tökéletesen kell másnap indulnia a motornak. Ha mégsem ezt teszi, hiba van a képletben. A gázrendszer programozása lehet a ludas ismét.

A rovatban nagyon sokszor kitárgyalt motorvezérlő eltanulás okozhat ilyen tüneteket. A helytelen gázvezérő programozás következtében a gyári vezérlő a következő hidegindításnál vagy nagyon dús, vagy épp ellenkezőleg , nagyon szegény keveréket állít be indítási keverékként. Mindkét eset hasonló tüneteket produkál, vagyis nehezen, vagy egyáltalán nem indul az eszköz.

Az, hogy melyik irányba tolja el a gyári vezérelő a keveréket, a gázvezérlőbe írt hibás adatok előjelétől függ. Ha nagyon dús a keverék gázüzemben, akkor szegényíteni fog, ha szegény, akkor pedig dúsítani. Javaslom az autó diagnosztikáját, majd a gázvezérlő szakszerű programozását.


Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu