Működhet a folyékony gáz-befecskendezés?
Üdvözlöm!
Olvastam róla, hogy léteznek folyékony LPG gázt befecskendező rendszerek, melyek esetében a halmazállapotváltás a szívó ágban következik be, így hűtő hatás érvényesül, emiatt nem kell számolni teljesítménycsökkenéssel sem. https://www.lpgshop.co.uk/
Standard tartályhoz kínálnak komplett rendszert, a vízrendszert sem kell megbontani az autóban. Valamivel drágább lehet, de a kivitelezés rövidebb. Mit gondol megéri? Foglalkozik valaki ilyesmivel az országban?
Válaszát köszönöm!
(Másik kérdés csak gyorsan, sok autógázos műhely idegenkedik az egybeszerelt injektoroktól, mert nem lesz egyforma a cső a befecskendezési pontig. Mi az, ami miatt nem lehet egyformára vágni, és a közelebbi csövek kis ívet vesznek fel ezáltal?)
Üdvözlöm!
A folyékony gáz befecskendezés egy kiváló elmélet, amelynek azonban mi még nem láttuk a tökéletes gyakorlati kivitelezését eddig soha.
Maga az elv kiváló. A hűtés kevésbé a teljesítményveszteség kiküszöbölésére alkalmas, sokkal inkább védi a hőérzékeny kipufogó szelepeket! A hűtés természetesen jót tesz a termikus hatásfoknak, de ez benzin üzem esetén is igaz, amit el lehet érni például víz-alkohol befecskendezéssel könnyedén. Itt inkább arról van szó, hogy folyadék halmazállapotban kisebb a gáz térfogata, így a mellé rendelt légmennyiség fizikailag el is fér az égéstérben.A kivitelezésben a tankba épített tápszivattyú és az injektorok jelentik a hibaforrást rendszeresen. Pótlásuk horror drága és nem nyújt stabil és végleges megoldást.
Az egybe szerelt injektorokkal nem az azonos csőhosszok a legnagyobb nyűgtök, hiszen a leghosszabbhoz igazodba ezeket a legtöbb esetben le lehet vágni azonos hosszúságúra. A baj az, hogy a leghosszabbhoz kell igazodni, már pedig a cél a minél rövidebb és azonos hosszúságú csövek alkalmazása! Ezért a single (önálló) injektorok használata felettébb javasolt a minőségi munkavégzés érdekében még akkor is, ha ezek picit drágábbak is az egy tömbbe szerelt társaikhoz képest.
Üdvözlettel:
LPG
Doktor www.lpgdoktor.hu