Passat átállásnál lefullad
Üdvözlöm!
2008-as VW Passat 1.8TSI Highline (BZB motorkód) autómban Zavoli Alisei Direct gázrendszer van. Hibátlanul működik, egyetlen bosszantó hibajelenség van: hosszabb állás után (2-3 nap) a bemelegedés utáni első átállásnál lefullad. Ha újraindítom, másodszorra már probléma nélkül átkapcsol. Üzemmeleg állapotban nem fordul elő a hiba.
Átkapcsolási hőmérséklet: 40 °C. Próbáltunk emelni az átkapcsolási hőmérsékleten, de nem változik semmi. Gáznyomás megvan, nincs szivárgás. A diagnosztika nem mutat hibakódot. Hol indulhatok el a hibakeresésben?
Előre is köszönettel: Dániel
Kedves Dániel!
Több lehetséges oka van a jelenségnek.
1., Iszonyat hosszú gázcsövek a reduktor és az elosztócső, valamint az injektor és a szívócsonk között. A megoldást le se írom..
2., Injektorszivárgás. A hagyományos szivárgásellenőrzés a gáz távozását a külvilág felé keresi. Azonban, ha egy injektor átereszt álló állapotban, lassan az érintett hengeren keresztül veszíthet annyi gázt napok alatt, hogy ezt a jelenséget okozza úgy, hogy közben hagyományos értelemben vett szivárgás nem detektálható!
3., Programozási hiba: ha nagyon el van babrálva a programozás, adódhat olyan helyzet, hogy a nagy korrekciókülönbség miatt átálláskor a gyári motorvezérlő nem tudja lekövetni a történéseket. Ez hideg motornál a legnehezebb, így esetleg az újraindításig eltelt idő alatt történő melegedés már megoldja a problémát. Ennek ellentmond az Ön esetében a tény, miszerint csak több napos állás után jelentkezik a hiba.
4., Egyszerű paraméterezési hiba. Van lehetőség az átváltás pillanatát némileg konfigurálni. Lehetséges egy átfedési időtartam beállítása, ami a benzin és a gázüzem egyidejű - néhány milliszekundum hosszú - alkalmazását jelenti. E megoldással a csúnyán, dadogósan átváltó motorok kisimíthatóak az átváltás pillanatában. Javaslom a fentiek felülvizsgálatát!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu