Hondát vennék, gázosat
Tisztelt LPG Doktor!
Családbővülés miatt Honda FR-V-n gondolkodom. A gyakori városi használat miatt benzin-gáz használat lenne az ideális, de egy bizonyos weboldalon a Hondák gázüzemét nem javasolják 2003-tól, ennek mi az oka?
Merjek-e belevágni ebbe a projectbe, mire kéne figyelnem? 1,8-as vagy 2.0-s motorokkal venném.
Kedves József!
Féligazságról van szó. Egyes típusok (igen, a Honda is ilyen) kicsit érzékenyebbek a kipufogógáz hőmérsékletére.
Alapvetően az LPG-üzem magasabb hőmérséklete a maga 120 Celsiusfokos többletével még nem okoz drámát. Ezt azonban a beszerelőműhelyek gyakran hajlamosak nem megfelelő beépítéssel vagy programozással tovább fokozni, ami együttesen már képes a szelephézagok extra gyors fogyását eredményezni. A témáról itt olvashat bővebben. Ha mindehhez a lába is 52-es, könnyű kárt okozni a motorban.
Ennek ellenére át lehet alakítani ezeket a motorokat is a következők betartása mellett:
- szakszerű beépítés
- hibátlan rendszerprogramozás a szegénykeverékes üzem megelőzése érdekében
- a nagy terheléses szakaszokban szoftveres beavatkozással kiegészítő benzinbefecskendezés alkalmazása (vagyis magas fordulaton, illetve nagy gázpedálállás mellett kap némi benzint is a motor hűtési szándékkal)
- kíméletes használat, vagyis nagy terhelést csak rövid ideig kapjon a motor, 75% feletti terhelésen ne járassuk több száz vagy ezer kilométeren keresztül!
- gyakori ( 20 000 km-es periódus ) és rendszeres szelephézag-ellenőrzés, szükség esetén korrekció.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu