LPG-t az i30-ba
Tisztelt LPG doktor!
Vásároltam egy 2019-es, 1,4 MPI, 73kW-os Hyundai i30-as gépjárművet. Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e már tapasztalatuk ennek a motornak az átépítésével kapcsolatban, illetve tud-e tanácsot adni az átépítéshez, pl. megvárjam-e az első szervizintervalumot, ha valami hiba előjönne, hogy akkor még garanciában inteződjön el a dolog (mivel, ha jól tudom LPG beszerelése után a motorral kapcsolatos problémákra nem vonatkozik a garancia) vagy lenne egyébb hasznos tanácsa?
Köszönöm szépen a válaszát előre is. Üdv.: Roland
Üdvözlöm!
Amennyiben jól tévedek, az MPI jelölés itt hagyományos szívócső befecskendezést jelent. Ennek megfelelően a jármű átalakítható. A garanciális feltételek tekintetében járjon utána a márkakereskedőnél, de gyanítom, hogy jók a megérzései. Nem szokták kiemelt garanciaidővel honorálni az efféle partizánakciókat. Mivel az autó új, egyéb odafigyelésre nincs szüksége.
A beszerelés előtt közvetlenül és azután fontos (amennyiben a motor nem hidrotőkés kialakítású) a szelephézagok rendszeres, kb. 20 000 km-es intervallumokban történő ellenőrzése, szükség esetén korrekciója. Ezzel megelőzhető a szelepek beégése az esetleg gyorsabban fogyó hézagok miatt.
A beszerelhető tartály méretét érdemes még az átalakítás előtt tisztáznia a kiválasztott beszerelőműhellyel, nehogy meglepetés érje a hatótáv tekintetében!
Szintén legyen előrelátó és biztosítsa be magát a szakszerű programozás végett, vagyis csak olyan helyen alakíttassa át az autót, ahol emberi erővel, kézzel történik a programozás. Erre bizony egy bő 30-50 km körüli távot rá kell áldozni, mégpedig precíz munka kíséretében. Ennek pontos menetéről itt olvashat.
Üdvözlettel: LPG Doktor