Oktató autó gázosítása
Üdvözlöm!
Autógázosítással kapcsolatban szeretném a tanácsát kérni. Fél éve, több év kihagyás után, újra elkezdem autóvezetést oktatni. Ehhez vettem egy használt VW Polo-t. Az autó 2011-es évjáratú, 1.4 benzin, 85 Le teljesítményű, motorkódja CGGB.
Állapota újszerű, vásárláskor 50 000 km volt benne, ezt szervizszámlák és az azóta megbontott részek (pl. vezérléscsere) is alátámasztják. Olajat 10 000 km-enként cserélek benne (gyári előírásnak megfelelő Castrol+ Mahle szűrő). Oktatásban fogyasztása kb. 8-9 liter. A gazdaságosabb üzemelés érdekében gondolkodom autógáz beszerelésében. A kérdésem a következő: ez a motor hogy tűri, hogy viselkedik gázzal, nem károsodik-e, javasolja-e gáz beszerelését. Ha igen, milyen az ajánlott legmegbízhatóbb gáz-szett?
Válaszát, tanácsát előre is köszönöm! Ekli László
Üdvözlöm!
A kérdéses jármű átalakítható. Alapvető igazság, hogy az autógáz nem károsítja a motort. Az erről keringő hírek, információk hiányosak, nem tartalmazzák a mögöttes okok feltárását. Ezek a legtöbb esetben emberi tényezőkre vezethetők vissza. Ugyan létező probléma az, hogy egyes típusok szelepfészkei nem kielégítő mértékben ellenállóak a gázüzem hőterhelésével szemben, ennek ellenére ki merem jelenteni, hogy ez önmagában édeskevés a hengerfejek tönkremeneteléhez.
Írtunk cikket is a témát illetően, erről itt olvashat.
A megtérülés számításakor az LPG aktuális árán túl számolnia kell kb. 15% többletfogyasztással a benzinhez képest! Ezentúl minden megtett 20 000 km után gázszűrőket kell cserélni (légnemű és folyadéknemű szűrőt egyaránt!), valamint ellenőrizni kell a rendszer tömítettségét és a gáznyomást.
Megbízható rendszer keresése helyett megbízható beszerelő műhelyt keressen inkább! Árulkodó adat a beszerelés határideje. 1 napos beszerelés = kapkodás és hanyagság. A rendszer programozásának kb. 1 órás művelete helyett automatikus, adaptív funkciók használata ismét nem szerencsés. Ezek alapján már tud tájékozódni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu