A kompakt egyterűek sem kínálnak táncteret, azonban a magas építési módnak köszönhetően általában magasabb az üléspozíció, így az autó hossztengelye irányában kisebb hely kell a lábaknak.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Nagyon tetszett a Kompakt kupa 3 millóért című írásuk. Különösen jó érzés volt láni, hogy lelkiismeretesen felkészülve fogtak hozzá a válaszadáshoz.
Magam is a levélíróhoz hasonló cipőben járok, kicsit fűszerezve azzal, hogy magam és családom majd minden tagja 190 cm feletti magasságú, s mivel gyakran utazunk, utaznánk együtt nálunk további kritérium a hátsó ülések kényelme.
Kér(d)ésem az lenne, hogy létezik-e olyan autó, ebben a 3 millióig kategóriában, amiben gyárilag akkora hely van a hátsó üléseken, amin egy kifejlett felnőtt kényelmesen, akár külföldre is, utazni tudna, vagy ha ilyen nincs (ezt mutatják a személyes tapasztalataim) létezik-e olyan autó, amiben esetleg a csomagtér rovására állítható a hátsó ülés (nem csak előre mint a Stilo-ban).
Segítségüket előre is köszönöm:
András
Kedves András!
Köszönöm az elismerő szavakat, igazán jól esik.
A megfelelő autó kiválasztása nagyon sok szempont együttes mérlegelésének eredménye. Ön a kérdésében a problémát meglehetősen leszűkítette, ezért igazán átgondolt, komplex választ most nem tudok adni. Ha a beltér kérdésére és a 3 mFt körüli keretre koncentrálunk, akkor a következőket tudom mondani. A középkategória jeles képviselőinek utastér kínálata nagyon kis határok között mozog, igazi különbség legfeljebb a térérzetben van.
Egy "kifejlett" kb. 190cm magas felnőttekből álló család igazán két megoldásban gondolkodhat: kompakt egyterű, vagy egy idősebb felső-közép vagy felső kategóriás autó.
A kompakt egyterűek sem kínálnak táncteret, azonban a magas építési módnak köszönhetően általában magasabb az üléspozíció, így az autó hossztengelye irányában kisebb hely kell a lábaknak, ergo elfér benne a "kifejlett példány" is. Ennek a kategóriának a jeles képviselői az Opel Zafira, Renault Megane Scenic, Citroen Xsara Picasso, Fiat Mutipla, Mazda Premacy, Toyota Avensis Verso, bár ebből az utóbbiból még nincs olyan használt, amit ebben az árban meg lehetne venni. Nem teljesen ebbe a kategóriába tartozik, de az építési mód hasonlósága miatt nem elvetendő Citroen Berlingo, Peugeot partner, illetve az összes olyan közepes haszonjármű, ami egy kis átalakítást követően majdnem személyautós a kényelmet nyújt.
A másik megoldás az idősebb felső-közép, vagy felső kategóriás autók, főkét kombik. Az egyik legkedveltebb ilyen autó az Opel Omega akár limuzin, akár kombi változatban. Az autó óriási térkinálattal és a kategóriában szerény beszerzési árral rendelkezik, és van belőle bőven. Ezen kívül is van még néhány ilyen típus, de ez mindenképpen az egyik legjobb választás.
Ha eljön az idő, akkor a komplex kiválasztásban és beszerzésben szívesen segítünk.
Üdvözlettel:
OptiCar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.