Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Az alábbi feladat megoldásában kérném az Önök segítségét.
2 felnőtt és 2 gyerek (5, 11 évesek) a család mérete. Az autót többnyire egyedül használnám; munkába járásra. Éves szinten 25 ezer Km-t autózunk. 3-4 alkalommal évente bepakolom a családot kisebb-nagyobb kirándulás alkalmából, ilyenkor jól jön a nagy és jól pakolható csomagtér.
A belvárosi autókázást meg tudjuk oldani a feleségem Suzukijával.
1. érdemes-e dízel autóban gondolkodnunk (jelenleg ez van)
2. egyterű, vagy szedan a praktikusabb megoldás
3. új modell, vagy inkább egy kiforrottabb típus legyen
4. fontos az ABS, légzsákok (min. 2), klíma (automata)
5. motorból legalább 90 LE
6. a választásnál nem a vételár a legmeghatározóbb szempont,
hacsak nincsenek jelentős (3-400 ezer Ft) elérések az árban
Favoritok:
- Corolla Verso, Scenic, Zafira (sajnos a Mazda Premacy túl drága)
- Corolla szedan, Focus szedan, Astra szedan, Vento, Octavia, Corolla 5a,
Peugeot 307 5a, Focus 5a, Stilo 5a
Segítségüket előre köszönöm, munkájukhoz sok sikert kívánok.
Miki
Kedves Miki!
A megfogalmazott igények túlságosan általánosak ahhoz, hogy igazán személyre
szabott tanácsot tudjak adni, és sajnos nem írta meg, mi az az anyagi keret,
amivel gazdálkodhatunk.
Az Ön által felsorolt "Favoritok"-ból nagyjából
látom, hogy milyen elképzelései vannak, de a felsorolt típusok elég széles
sávot határoznak meg több szempontból is. Így a hosszas fejtegetések helyett
inkább válaszolok a konkrét kérdéseire:
1. Évi 25 ekm, amit zömmel városon kívül teljesít nem indokolja a dízel
autó választását. Ebben a kategóriában a dízel autó 600-1.400 eFt-tal
drágább a benzinesnél (ugyanazt a felszereltséget és teljesítményt alapul
véve). Ezt a különbséget az évi 25 ekm-rel leautózni eltart egy darabig.
2. Ezt a kérdést nehéz eldönteni ennyi szempont alapján, de én úgy látom,
hogy felesleges az egyterű "batyuját" egész évben hurcolni évi 3-4 alkalom
miatt. Az ilyenkor fellépő többlet helyigényt ma már kiválóan meg kehet
oldani a tetőre szerelhető esztétikus és biztonságos "bag"-gal, amit a
kirándulás végeztével néhány perc alatt eltávolíthatunk az autóról, arról
nem is beszélve, hogy ezt bármely más autóra is fel lehet tenni. Ennek a
megoldásnak a költségvonzata (beszerzési ár, többlet fogyasztás stb.)
töredéke annak, mintha egész évben egy indokolatlanul "nagy" autó költségeit
fizeti.
3. A kiforrottabb modellel kisebb a rizikó, az újjal általában nagyobb az
esztétikai és presztízs élmény, illetve korszerűbb műszaki megoldásokat, és
általában magasabb biztonsági szintet kapunk.
4. Ez ma már nem bír megkülönböztető erővel, hiszen az összes Ön által
említett típus tudja ezeket a feltételeket.
5. Ma egy 1,4-es 16 szelepes motor is rendelkezik ezzel a teljesítménnyel,
tehát ez sem lesz vízválasztó.
6. Vannak jelentős árkülönbségek az Ön által említett modellek között, de
mivel az anyagi lehetőségekről nem tájékoztatott, ezért ebben a kérdésben
nem tudok állást foglalni.
Sokkal hatékonyabban tudnék segíteni egy személyes tanácsadás során, ahol az összes fontos szempontot mérlegre téve tudjuk kiválasztani a legjobb megoldást. Várom jelentkezését a személyes tanácsadásra!
Üdvözlettel:
OptiCar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.