Meddig húzzuk?

2002.03.01. 19:16

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt OptiCar,

Használt autó eladási szolgáltatásukkal kapcsolatban érdeklődnék.
Honlapjukon olvasható, hogy milyen díjért végzik ezen szolgáltatásukat. Szintén megemlítik, hogy amennyiben más úton történik meg az értékesítés, bizonyos összegre ebben az esetben is igényt tartanak.
A kérdésem ezzel a konstrukcióval kapcsolatban a következő:
Vállalnak-e valamilyen határidőt az autó értékesítésére, avagy egy megbízás után határozatlan ideig igényt tartanak a más úton történő értékesítés után megszabott díjra? (Tételezzük fel, hogy pl. 3 hónapig nem értékesítik az autót - ekkor már az ember hajlamos alternatív értékesítési csatornák igénybevételére.)

Tisztelettel,
Sz. András

Kedves András!

Természetesen a megbízási szerződésben pontosan rögzítjük a megbízás érvényességének határidejét, azaz megadjuk, hogy milyen időintervallumon belül kell teljesítenünk a megbízást. Az Ön által említett passzus csak ezen a határidőn belül érvényes.
Abban az esetben, ha Ön úgy dönt, hogy megbíz minket az autó felkutatásával vagy értékesítésével, és mi ezt elvállaljuk, akkor azt is nagyon pontosan felmérjük, hogy az adott ügylet teljesítéséhez kb. mennyi időre van szükségünk. Ennek minden részletét egyeztetjük Önnel, és a szerződében ennek megfelelően egy olyan határidőt kötünk ki, ami Önnek, és az OptiCarnak is elfogadható.
Amikor a megbízás megszületett, mi elkezdjük ennek teljesítését. Ha a határidőn belül Ön mégis más úton oldja meg az autóvásárlást vagy eladást, az nem azt jelenti, hogy mi nem teljesítettünk, hanem azt, hogy Ön másképpen döntött, ezért az általunk addig elvégzett munkát Önnek ilyen módon kell kiegyenlítenie. Ezzel a megoldással biztosítjuk, hogy mind az Ön, mind az OptiCar érdekei kellő védelmet élvezzenek.
A fenti okoknál fogva tehát mindenkinek azt javasolom, hogy csak abban az esetben bízza ránk az autója eladását vagy beszerzését, ha valóban nem akar foglalkozni ezekkel az ügyekkel, és kialakult benne a kellő bizalom irányunkban.

Üdvözlettel:
OptiCar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.