Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Szeretném megkérdezni, mi a véleményük arról a jelenségről, hogy az itthon
árult használt, és többnyire külföldről behozott dízel gépjárművek átlagos
futásteljesítménye a hirdetésekben szereplő adatok alapján jelentős
mértékben elmarad például a németországitól.
Nálunk valóban csak kb. 10-15 ezer kilométert tesz meg egy nagykategóriás dízel (pl. BMW), míg a világban máshol ennek minimum a duplája az elfogadott. A benzinesénél magasabb vételi ár, adók, biztosítás, stb. figyelembevételével mindig intenzívebb használatot tételeznek fel a dízelüzemű gépjárműveknél.
Mennyire hihető a kilométeróra állása, manipulálható-e a szervizkönyv, és ha igen, hogy lehet kideríteni?
Válaszukat előre is köszönöm
Hirschbok Csaba
Kedves Csaba!
Az észrevétel teljesen jogos és helyénvaló, hiszen a külföldről behozott
autókra általánosan igaz, hogy a kilométeróra állásuk nem a valós állapotot
tükrözi. A külföldön használt dízelüzemű autók jelentős hányada, főként, ha
céges használatban voltak, évi 50-70 ezer kilométert futott, azonban ez az
általános állapotukon nem látszik. Ezeket az általában lízingből visszavett
autókat pontosan a magas futásteljesítmény miatt tudják a kereskedők kedvező
áron megvásárolni.
A kilométerórát visszaállítják, majd készítenek egy külföldön beszerzett új szervizkönyvet az autóhoz, és így értékesítik a hazai piacon, mint keveset futott, külföldi, megkímélt gépjárművet. Mindezek ellenére azonban a szakértő szem képes megállapítani a valós futásteljesítményt a másodlagos árulkodó jelekből, az általános állapotból és a jármű papírjaiból.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.