A Renault sajnos gyakran hibásodik meg és az alkatrész sem olcsó.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
A megjelent cikkel kapcsolatban:
a Suzuki most egy új 1.3-as 16 szelepes 86 lovas erőforrást épít a Swiftbe (Euro) változatlan áron. Ez a motor szerintem korszerűbb. A két autó összehasonlításánál még megemlíteném, hogy a Suzuki fenntartása sokkal olcsóbb (alacsony fogyasztás, alacsony biztosítás, könnyen beszerezhető, olcsó alkatrész), valamint a tapasztalat alapján jóval kisebb a meghibásodási aránya.
A Renault sajnos gyakran hibásodik meg és az alkatrész sem olcsó. A törésbiztonsági szempontokkal maximálisan egyetértek, a Twingo ebből a szempontból jobb, valamint innovatívabb a felépítése.
SzaboZE
Kedves SzaboZe!
Köszönjük az észrevételt, Önnek igaza van a Suzuki új motorjával
kapcsolatban, ez valóban korszerűbb a korábbinál, azonban a Renault motorral
azonos fejlettségi szintet képvisel.
Az említett fenntartási költségek tekintetében nincs jelentős különbség egyik márka javára sem, hiszen fogyasztásban azonos értékeket produkálnak, a biztosítási tételeket pedig olyan paraméterek is befolyásolják, amelyek nem feltétlenül az autóhoz kapcsolhatóak. A könnyen beszerezhető olcsó alkatrész, mint olyan sok mindent jelenthet, de véleményem szerint napjainkban már minden alkatrész könnyen beszerezhető és olcsónak pedig egyik márka gyári alkatrésze sem tekinthető. Az észrevételt mely szerint a Renault gyakran hibásodik,
szubjektív véleménynek érzem, ennek ellenére a Suzuki megbízhatósága valóban
példás.
Amennyiben további kérdése vagy észrevétele lenne az összehasonlítással
kapcsolatban, várjuk levelét, hogy segíthessünk vagy megvitassuk az
észrevételeinket.
Üdvözlettel,
Opticar
Tisztelt Opticar!
Köszönöm a választ, korrektnek tartom. Az olcsó alkatrészt a magyarországi
gyártásból származó, vámot nem tartalmazó és a bontóban bőven megtalálható
alkatrészbázisnak köszönhetjük. Rengeteg ilyen járművet adtak el hazánkban.
A meghibásodást a statisztikák alapján feltételeztem, melyből köztudott,
hogy a Renault régebbi modelljei a lista végén kullognak. Esetleg némi
szubjektivitást jelenthet, hogy a családban immár a harmadik Suzuki tipusú
járművet használjuk gyakorlatilag meghibásodás nélkül. Elnézést kérek ha
esetleg kissé elfogult volt a levél, nem annak szántam.
A tapasztalatom azt mutatja, hogy aki a szívére hallgat megveszi a Twingot, aki beéri az igénytelen, de szívóssal az Suzukit választ.
SzaboZE
Olvasói levél:
A Suzuki vs Twingo cikkhez szeretnék hozzászólni. Előre jelzem, a férjemnek
és nekem is Twingo-m van.
A bátyámnak Suzukija van, de már amikor meglátta az újonnan átvett autónkat,
bánta, hogy miért nem Twingo-t vett.Már ott kiakadtunk, hogy a Suzuki majd' kétmillióba került, a Twingo-nk 200 ezerrel került csak többe. Azt azért felsorolnám, mennyivel tud többet a mi Twingonk:
- elektromos, sebességfüggő szervokormány
- elektromos tükrök
- színre fújt tükrök
- CD-rádió
- kormányról vezérelhető CD-rádió
- hátsó üléssor mozgatása
- ingyen casco egy évre
- ingyen szerviz 60000 km-ig vagy 4 évig
- ködlámpa
Az olyanokat, mint pl. igényes kidolgozás, pontos illesztés, meg sem
említem, mert amikor a Suzuki antennájához hozzáértem, az egyszerűen a
kezemben maradt...
Arról nem is beszélve, hogy a Twingo 16 szelepes, 75 lóerős és 5, de max. 6
litert fogyaszt.
Röviden ennyit szerettem volna. Remélem, "olvasó szemekre" talál írásom.
Üdvözlettel,
Tengelyi Gabriella
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.