Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
1 mFt-ig bezárólag szeretnék dízel autót venni. A piacon körbenézve az alábbi pár autó akadt fennt a rostán:
Ford Sierra 1,8TD 1991-1992
+ TD, helykínálat megfelelő, könnyű hitel
- nem német
Opel Vectra 1,7D, TD 1989-1991
+ német, helykínálat megfelelő
- relatíve ritka a piacon
Opel Omega 2,3D TD 1989-1991
+ német, helykínálat szuper, aránylag jó formavilág
- ?
VW Golf II 1,6GTD 1990 körül
+ abszolút német
- kis helykínálat, elavult forma
Fontos szempont számomra, hogy hitelre venném az autót, tehát ennek az alsó
határa 1987 a gyártási évet tekintve. A "német-autó mivolt" azért szerepel
számomra jelentős pozitívumként mert itthon szeretik a német autókat, van
hozzájuk szakember és alkatrész is. Arról nem is beszélve hogy W123 300D-ből
vagyok kénytelen átülni. A dízel pedig egyértelmű mert sokat használom az
autót, éves futásteljesítmény megközelíti a 35-40ekm-t.
A méretből nem engedhetek, mert 193cm-hez és 105kg-hoz kell passzolnia. Francia autókat nem szeretem így a méretben és teljesítményben jó Citroen XM 2,1TD-t kiejtettem.
Kíváncsian várom véleményüket.
Tisztelettel,
VHB
Kedves VHB!
Figyelembe véve az Ön magasságát, valóban nem célszerű a Vectránál kisebb
autót választania, már a Golf is határesetnek tekinthető.
Fontosnak tartom elmondani, hogy a finanszírozók által nyújtott maximum 14 év, a futamidő lejártára vonatkozik, így a finanszírozásba vihető autó évjáratát inkább 1990-es évjáratban célszerű megkötni. Így is csak 2 év futamidő vehető
igénybe, bár lehet, hogy ez éppen elgendő az Ön számára. Azzal is számolnia
kell, hogy ez esetben a minimum 40% indulóbefizetés az ami igazán működik és
jövedelem igazolás is szükséges hozzá! Jelen esetben ez hozzávetőleg 400 eFt
indulóbefizetést jelent ami egy fiatalabb autó 25-30%-a is lehetne! Érdemes
ezen elgondolkodni.
Szeretném ha figyelembe venné, hogy bár az éves futásteljesítménye indokoltá teszi a dízel üzemet, benzinesből fiatalabb, kevesebbet futott, megkíméltebb autók is kaphatók.
Az Ön által megjelölt kategóriában jó döntés lehetne az OMEGA, mivel valóban tágas belvilággal rendelkezik, és viszonylag nagy a kínálat ebből a modellből, mely kedvez az áralkunak és a választás szabadságának. Sajnos ennél a típusnál lehet leginkább számítani arra, hogy az idő "vasfoga" korróziós nyomot hagyott a karosszérián és elég magas kilométerfutással rendelkezik. Mindenképpen előny, hogy az Opel magyarországi alkatrészellátása a legjobbak közül való, hiszen a hazánkban futó gépkocsik darabszámát tekintve a második helyen áll.
A VECTRA az Omegához hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, melynél szintén előny, hogy a nagymennyiségű külföldi import "leverte" a modell árát. Hátrányai az Omegáéhoz hasonlóak.
A SIERRA (ami egyébként szintén német autó) vásárlásánál számolnia kell azzal, hogy értékvesztése az előbbi modelleknél nagyobb lesz, így a következő gépkocsi vásárlásakor több pénzt kell majd invesztálnia a vásárlásba. Egyébként ez is egy tágas belterű autó, sőt a Vectrához hasonlóan itt is választhat a 4 illetve az 5 ajtós karosszéria változatok között.
A GOLF a legöregebb és a legkisebb a kiválasztott járművek közül, ráadásul ez az árában sem nyilvánul meg, és többnyire alapfelszereltségű modellek találhatóak a piacon. Csomagtere is kisebb és a várható javítási költségek tekintetében is előnytelenebb a versenytársakénál. Azonban a megkímélt "példányok" megbízhatóak és értéktartásuk is jobb a fentieknél.
Összefoglalva az Omega és a Vectra ajánlható leginkább, mivel ár-érték arányban jobbnak mutatkozik a többinél. Feltétlenül körültekintően érdemes eljárni a kiszemelt gépkocsi kiválasztásánál, mivel ebben a kategóriában hibázni költséges dolog! Amennyiben szükségét érzi, hogy segítsünk, kérem a regisztráció útján vegye igénybe szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel:
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.