Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
A közeljövőben használt autó vásárlását tervezem, és az egyik típus amiben gondolkodom az Opel Calibra. Egyelőre csak a sportos külső miatt került látókörömbe az autó, viszont nem sokat tudok az előnyeiről ill. hátrányairól
műszaki szempontból.
A hirdetéseket böngészve azt tapasztalom, hogy kb. 1.1-1.2 MFt körül már elég jó állapotú Calibrát lehet venni. Ön szerint érdemes ebben a típusban gondolkodni, vagy nem túl jó választás?
Köszönöm,
Csaba
Kedves Csaba!
Az Opel Calibra értéke az utóbbi időben nagy változáson ment át. A
kilencvenes évek végén a hirdetési újságokban alig lehetett találni ilyen
autót, és azok ára is igen magas volt. Sokan választották annak idején a
Nissan 200 SX-et melyhez lényegesen mélyebb áron hozzá lehetett jutni
akkoriban. Mivel a hazánkban egyre nagyobb lendülettel beérkező gépkocsik között nagy számban megtalálható a Calibra, érthető módon a piac leverte ennek a látványos sportkocsinak az árát.
Az alapmodell a 2.0i (115 LE) motorral szerelt változat még belépőnek is alig nevezhető ebben a formavilágban, bár jó menetteljesítményekkel rendelkezik, mégis bőségesen alulmúlja egy sportautó iránt táplált elképzeléseinket. A sportos látszatot kelteni akaró polgári autóvezetőknek találták ki ezt a verziót. Ha valaki nem akar száguldozni, akkor ez a motorváltozat ajánlható leginkább.
Sokkal izgalmasabb az arany középútnak számító 2.0i 16V (150 LE) gépezet, ami már kétségtelenül nevezhető élményautónak is, ráadásul egészen polgári áron.
A felső kategóriát a 2.0i 16V turbo (204 LE) illetve a később megjelenő 2.5
V6 (170 LE) képviseli. Ezeket azonban csak magasabb árkategóriában lehet
elérni.
Kérdésére, hogy érdemes-e ilyen autót vásárolni, nem tudok egyértelmű igennel vagy nemmel válszolni. Kétséget kizáróan megvan ezeknek az autóknak a maga hangulata és izgalma. Látványos és gyors is. Ez állhat a mérleg egyik oldalán, de érdemes megnézni a másik oldalát is. Egyszer olvastam a Calibráról egy igen találó gondolatot, mely így hangzik: "kívül sikk, belül Vectra" ha egyetért velem ebben, akkor megállapíthatjuk, hogy ez némiképp ront az autó összhangján és stílusán. Egyébként elég rossz az autóból való kilátás is.
Általában az ilyen sportkocsik tulajdonosai az autózás és a száguldozás szerelmesei, így ezek a járgányok az átlag autónál lényegesen szélsőségesebb üzemnek vannak kitéve, mely sok "várható" vagy már "bekövetkezett" hibát hordozhat magában. További rossz hír, hogy az esetleges javítások igen költségesek. Nem tagadhatjuk, hogy a korábbi kisebb-nagyobb sérülések előfordulási esélye viszonylag nagy. Ha ezeket a hátrányokat meg tudja bocsátani az egyébként szép és attraktív külsővel megáldott sportautónak, akkor azt mondom igen, érdemes ilyen autót venni.
Azonban mindenképpen tanácsos körültekintően eljárni, mert ebben a
kategóriában nagyon eltérő állapotú gépkocsikkal lehet találkozni.
Üdvözlettel:
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.