Svájcból akarok egy Opel Omega (B) személygépkocsit behozni saját részre.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Svájcból akarok egy Opel Omega (B) személygépkocsit behozni saját részre. Ez lenne az első autóm, és szeretném kikérni a véleményüket erről a típusról.
Hosszabb távra szánom az autót, egy ideig biztosan nem cserélném le. Nem igazán hallok véleményt az autóról, azt sem, hogy jó és megbízható, de azt sem, hogy nem.
Kíváncsi lennék, hogy önök hogyan vélekednek erről az autóról. Érdemes-e hosszabb távon gondolkodni benne, megbízható típus-e. Mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Mik ennek a kocsinak a típushibái, felszereltségtől függ-e?
Kiszemelt típus(ok) adatai: 94-95 közötti gyártású, 2000 cm3 benzines, vagy a 2500 cm3 TD, szedán. Ahogy nézegettem, 140-180e km és néha még több is van ezekben az autókban. A 2000 cm3-ből a 136 lóerőst néztem ki, azt hiszem ez már a 16V motoros. A TD 130 LE, és ha jól tudom ez a BMW-től származik, de nem biztos.
Eddigi Opel tapasztalataim aránylag jónak mondhatóak, sok Astrát és Corsát nyüstöltem már (benzineseket), motorikusan elfogadhatóak voltak, bírták a gyűrődést hosszú távon is. Volt olyan Astra amiben 260e km volt, és nem nagyon éreztette hatását.
Mostanában figyeltem fel az Omegára, hogy aránylag olcsón is hozzájuk lehet jutni, főleg külföldről. Kb 1,5-2 MFt közötti árban gondolkodom. Magas felszereltsége és nekem régóta tetsző megjelenése keltették fel a figyelmemet.
Felszereltségben a következőket szeretném: ABS, 2 airbag, centrálzár, elektromos ablak (elöl), elektromos tükör, szervokormány, klímaberendezés, fordulatszámmérő, autórádió, riasztó, ködlámpa.
Előre is köszönöm,
Sz. István
Kedves István!
Az említett szempontok és a rendelkezésünkre álló tapasztalatok alapján a véleményem a következő az Omegáról:
-a dízel motor valóban a BMW-től származik, és mindenképp érdemes számításba venni, még automata váltóval is kiváló
-a 136 lóerős kétliteres valóban 16 szelepes, átlagos, elfogadható menetteljesítményekre képes (automata váltóval nem ajánlott), azonban ezt a típust szerelték a 8 szelepes, ugyancsak 2000-es motorral, amivel nem szabad foglalkozni, mert nagyon gyenge
-az Omega a meghibásodási statisztikák végén kullog, ami elektromos problémákat jelent, leginkább a benzines változatoknál
-a külföldön megtalálható autók mindegyike jól felszerelt és megfelelően karbantartott, gyakran magas futásteljesítménnyel
-az értékvesztése jelentős, de az Ön által megcélzott árkategóriában már mérsékelt
-lopási veszélyeztetettsége nem jelentős
-strapabíró, kényelmes, üzemeltetési költségei nem magasak
-az Ön által említett felszereltség egyes kivételektől eltekintve, az alapfelszereltség
Összegzésként véleményem szerint érdemes Omegát venni, ha kényelmes, jól felszerelt, tolvajok által nem kedvelt, hosszú távon megbízható autót szeretne venni. A külföldi beszerzésnél magánimport esetén sok költség nem tervezhető meg előre pontosan, így ez kockázatot jelenthet. Véleményem szerint könnyebb válogatni mindenféle kényszer nélkül az itthoni (már külföldről beérkezett) autók közül, hiszen óriási a választék és vásárlás előtt ki tudjuk szűrni az esetleges kockázatokat. Ha segítségére lenne szüksége a beszerzésnél, állunk rendelkezésére a szolgáltatásainkkal.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.