A probléma ismert és általános, de a fejekben és a hozzáállásban van a hiba, valamint a rendszerben.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Weblapjukat érdeklődéssel böngészem: kiváló, akárcsak tv-műsoruk.
Kérdéseim:
1) Hogyan védekezzünk - olykor mégiscsak előforduló - autószerelői csalás ellen? Van, hogy ismeretlenhez kell vinni az autót (nem várhat, ismerős nem ér rá). Visszatérő tapasztalatom az anyagár bemondásra történő elszámolása (az alkatrész eredete ismeretlen marad). Ha számlát kérek, a műhelytől kapom, s nem az alkatrészkereskedéstől. Van-e mód ellenőrzésre, gyanú esetén (jog)orvoslatra? Konkrét példa: recsegés-ropogás elöl. Diagnózis (Fiat Croma 2.0 16V, 1994-es évj.): gömbfej + sebváltóbak. Bemondás: 16 ezer az anyag (+ áfa?) + munka. Vagy ne szívóskodjam, s örüljek, hogy nem - mondjuk - a duplája?
2) Ismernek-e Fiat-gurut? Ez a Croma (úgy amúgy) nagy barátom. Mo-on forgalomba helyezett, szervizkönyves, a Fiat Magyarország tulajdona volt, tőlük vettem. Szép, jó (elektromos ócskaságokat leszámítva), lendületes. Sajnálom bárhol leadni, a szakszerviz köztudottan baromi drága, átverni ott is átvernek (legutóbb pl. megállapítottak egy apró zavart a motorban - azzal vittem el, hogy időnként leáll - egy használt Bosch-alkatrésszel 200 ezerért megoldották volna, végül kevesebb mint tizedannyiért egy akkucsere segített). Szóval ez a baj, az állandó visszaminősülés balekká. Ha tudnak, kérem, segítsenek.
Üdvözlettel,
Mártonffy Marcell
Kedves Marcell!
A probléma ismert és általános, de a fejekben és a hozzáállásban van a hiba, valamint a rendszerben.
A leírtakkal egyetértek, a megoldás véleményem szerint "ötéves" tervekben mérhető. A legjobb megoldás, használt autó esetén, ha a szerelőműhely a számlát az Ön nevére kéri az alkatrész-kereskedőnél (a válasz lehet: nem kap kedvezményt, ha nem a saját nevére vásárol), vagy megmutatja a beszerzési számlát (nem indulhat a legnépszerűbb ügyfélnek járó trófeáért) így viszont a szerelő csak a munkadíjon tud hasznot realizálni. Ellenőrzésképpen érdemes megnézni az adott alkatrészek árait az üzletekben.
Másik lehetőség, ha Ön szerzi be az alkatrészt, de ebben az esetben nagyobb a tévedés lehetősége, ha egy típust többféle alkatrésszel is gyártottak, és ez általában akkor derül, ki ha szét van szedve az autó. Az ajánlással kapcsolatban nehéz helyzetben vagyok, hiszen lelkiismeretes Fiat szerelőt, akit nyugodt szívvel mernék ajánlani, nem ismerek (ez nem azt jelenti, hogy nincs ilyen szakember). Kutatok a partnereink között, és ha találtam megfelelő és megbízható szervizt vagy szakembert, elküldöm Önnek az elérhetőségét.
Üdvözlettel,
Opticar
Tisztelt Nepperűző!
Olvastam Mártonffy Marcell levelét, ahol jó Fiat szerelőt keresett.
Bár lehet, hogy nem én vagyok a legautentikusabb forrás, mégis szívesen
ajánlanám az a szerelőt, akihez én hordom a Fiat Bravámat. Eddig messzemenőkig meg voltam vele elégedve, elfogadható áron, jól, több ajánlatot téve, a kiszerelt alkatrészeket is megőrizve, és ami
szintén fontos, gyorsan dolgozik. Filozófiája az, hogy az elégedett ügyfél hordja vissza hosszú távon is
az autót.
Ha jól tudom, több mint 15 éves Fiat szakszervizes múltja van. Előfordult velem is, hogy a kisebb hibákat soron kívül, akár ingyen is elvégezte az autómon. Én eddig meg voltam a szolgáltatásaival elégedve, és szívesen ajánlom
mindenkinek.
Elérhetősége:
Holló Péter
Bp. XIII. Szent László u. 79/B
Telefon: 320-1549
Üdvözlettel:
Veresegyházi Károly
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.