Két lehetőséget látok az ügy rendezésére, az egyik, ha az előző tulajdonos visszaveszi az autót, a másik, pedig ha rendőrségi eljárás után "KF" levédést kap az autó.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Szeptemberben vettem egy Audi 80-ast, 1984-es évjáratút. A tulajdonosnak volt egy eredetiségvizsgája, de már nem volt érvényes, mert augusztusi volt és lejárt a 30 nap. Fel sem merült bennem semmi kétség, hiszen hivatalos dokumentum bizonyította az eredetiséget.
Az adásvétel után egy hónappal akartam átíratni, mert előtte nem volt annyi pénzem. Ismét elvittem eredetiségvizsgálatra, de megbukott a kocsi. Át van hegesztve a tűzfalon az alvázszám.
Szerencsémre nem igazolták le. Elvittem oda, ahol az előzőt is megcsinálták, és beismerték, hogy akkor hibáztak. Viszont így hozzám került egy autó, ami hamis, és ki tudja mikor hamisították. 1996-ban, amikor az én eladóm az autót vette még nem kellett az eredetvizsga, simán át lehetett íratni.
Nem tudom mitévő legyek, és nem tudom mi lesz, illetve mi lehet ennek a következménye. Nekem viszont az autó így már nem kell. Elképzelhető, hogy bűncselekmény tárgya is volt anno.
Mit tegyek? Mit tehetek? Kitől kérhetek kártérítést?
Köszönöm a tanácsot.
Üdvözlettel:
Szukop András
Kedves András!
Az említett ügy nem túl egyszerű és semmiképp sem gyorsan lebonyolítható. Nagyon nehezen elképzelhető, hogy véletlenül járt le az eredetvizsgálat 60 napos érvényessége a vásárlás időpontja előtt, és az előző vizsgálatkor nem
vették észre a problémás alvázszámot.
Két lehetőséget látok az ügy rendezésére, az egyik, ha az előző tulajdonos visszaveszi az autót, a másik, pedig ha rendőrségi eljárás után "KF" levédést kap az autó. Abban az esetben, ha rendőrségi tortúra árán végül birtokba veszi az autót, akkor is
jelentős értékcsökkenést szenvedett el az autó, így ezt mindenképp az előző tulajdonosnál kellene érvényesíteni.
Kétféle lebonyolítása lehet az ügynek: egyrészt lehet, hogy korábbi sérülés következtében rongálódott az alvázszám
környéke ekkor "B" minősitést kap az eredetvizsgálat alkalmával, aztán lehet a közlekedési felügyelethez vinni az autót, majd megkapja a "KF" levédést.
Másrészt viszont, ha szándékosan módosították az alvázszámot, akkor bűncselekmény gyanúja állhat fent, így rendőrségi eljárás kezdődik, majd ha a határozat megszületett, akkor jöhet a közlekedési felügyelet levédése.
Mindkét esetben jelentős veszteségre kell számítani és legalább 3 hónapig elhúzódó tortúrára. Véleményem szerint a korábbi tulajdonossal érdemes kompromisszumos megoldást keresni. Amennyiben segítségére lehetünk a továbbiakban, akár igazságügyi nyomszakértői vélemény elkészítésével is, szívesen állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.