Megszűnik a 1996-nál régebben gyártott autók forgalomba helyezésének tilalma is.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Azt szeretném kérdezni, hogy jövõ év májusától, unióba való belépésünkkel a használt, 8-10 éves autók árainak mi a várható alakulása, hiszen, ha jól tudom, akkor csak fiatal autókat lehet majd behozni külföldrõl.
Ezért a hasonló korú vagy kicsit idõsebb hazai autók eladási árában várható-e változás bármilyen irányban is?
Köszönettel:
Monostori Attila
Kedves Attila!
Az uniós csatlakozást követően a feltételezések szerint három lényeges változásra kerül sor.
Egyrészt megszűnik a 2004. január elsején életbe lépő, Euro 2-es motorral rendelkező, 1999 előtt gyártott használt autók forgalomba helyezési tilalma, valamint ezzel egy időben megszűnik a 1996-nál régebben gyártott autók forgalomba helyezésének tilalma is.
Megszűnik a fogyasztási adó, belép helyette a regisztrációs adó, amely annyiban különbözik elődjétől, hogy tételesen megszabják, hogy mikor mekkora adót kell fizetni.
Így nem lesz összefüggésben a jelenlegi gyakorlat szerinti, általában hamis számlaértékkel. Az alulszámlázás lehetőségének megszűnése sokak véleménye szerint valószínűleg drágulást fog eredményezni a használt autók piacán.
Üdvözlettel,
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.