A valós költségek általában 50 000 Forint körüli összegre rúgnak.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
E héten pénteken fogok átvenni életemben először egy új Seát Ibizát. Azt közölte velem a márkakereskedő, hogy
az üzembehelyezés költsége 85 000,- Ft.
Én ezt túl soknak találom, részleteket még nem tudok. Kérem válaszoljanak, lehet-e ez ilyen magas költség?
Kösz.
Tisztelt Érdeklődő!
Az említett átadási költség márkánként és márkakereskedőnként is nagymértékben eltérhet
, mert a kereskedők nem minden forgalomba helyezéshez kapcsolódó költséget hárítanak át a vevőre. Természetesen a negatív példa is sokszor előfordul, amikor a valós költségeknél többet fizettetnek ki az ügyféllel.Néhány említésre méltó tétel, amelyet érvényesíteni szoktak: műszaki vizsgáztatás, forgalmi engedély+törzskönyv, rendszám, kresztartozékok, zöldkártya, felkészítés forgalomba helyezésre.
Véleményem szerint az Ön esetében érdemes megkérni a kereskedőt, hogy részletezze a költségeket. Nagyrészt hatósági költségekről beszélünk, amelyek ellenőrizhetőek, ez alól kivétel a jól bevált felkészítés a forgalomba helyezésre költség, amely nem számonkérhető. A valós költségek általában 50 000 Forint körüli összegre rúgnak.
Üdvözlettel,
Kosztyu Tamás
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.