Autót Németországból? Mi sem egyszerűbb!
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Az lenne a kérdésem, hogy mire kell odafigyelni egy külföldi (Németországból) behozott kocsinál! Miket kell elintéznem, (rendszám, átírás, eredet vizsgálat stb), mi alapján számolják a reg. adót, meddig lehet "E"-s rendszámot használni, azt hol lehet kiváltani? (a cél: egy VW Bora 1.9 TDI 110LE, 1999es év. 3000 euro)
Szóval miben tér el egy M.o. vásárlástól egy uniós?
Köszönettel: Szabó Sanyi
Tisztelt Szabó Úr!
Legyen meg az autó Fahrzeugschein-je és Fahrzeugbrief-je (2005 után ezeket átkeresztelték Zulassungtsbescheinigung I-II-re), az ott szereplő tulajdonossal szerződjön. Én mindig kétnyelvű szerződéssel vettem kint a járműveimet, így nem lesznek fordítási költségei. Kérjen kölcsön, ha van ismerőse, egy nemzetközi P-s rendszámot, (egyébként 100 Euro a rövid 4 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt) azzal hazahozhatja a kocsit. Itthon egyedi forgalomba helyezést kell kérni, műszaki vizsgával, a Közlekedés Felügyeletnél. Ez alapján Vámhivatal szabja ki a regisztrációs díjat (kalkulátor fent van a neten), utána az Okmányiroda adja ki a forgalmit. Az E-rendszám 13 585 Ft, plusz ideiglenes forgalomban tartási engedély, ez még 3500 Ft, ezt max. fél évig, de legfeljebb dec 31-ig használhatja. Okmányiroda adja ki, műszaki vizsga után.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.