2011.11.15. 17:30 Módosítva: 2011.11.15. 17:30

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Dízel autó vásárlásán törjük a fejünket. A kör leszűkült nagyjából a Renault 1,5 vagy 1.9 Dci-re, Skoda Oktávia Tdi-re vagy Opel DTi-re. Milyen véleményekkel vannak ezekkel az autókkal kapcsolatban? Mire kell odafigyelni vásárláskor? (Km. órát hiába nézzük, abba már nem lehet hinni) Melyik a legérzékenyebb a kétes eredetű üzemanyagra (gondolok itt arra, hogy a kúton se tudjuk már milyen minőségű az üzemanyag)? Illetve, ha még tud ajánlani hasonló motorral ellátott autót. Max keret 1,5Mft. Köszönöm válaszát!

Tisztelt Olvasónk!

Beszéljünk először az üzemanyag ellátó rendszerről:

A megadott értékben „adagolós” dízelt tud csak venni. Maguk az adagolók fődarab csere nélkül is általában kiszolgálják a gépkocsit annak élettartama alatt. Kivételt képezhetnek az elektronikus szabályzó egységek, szelepek, amik bármikor bemondhatják az unalmast, a legtöbbe esetben ez nem jár nagyon költséges javítással. Viszont, aki hazánkban dízelt vesz, tisztában kell lennie azzal, hogy nagyon sok dízelautó gazdája (főleg ha már kicsit öregecske a gép) bepróbálkozik a benzinkutas, kamionos vagy gázolajat szerezni tudó ismerős által kínált tuti üzemanyaggal. Emiatt nagyon sok savas vagy magas kéntartalmú, illetve vizes üzemanyaggal találkoznak a szervizek. Mivel az elosztó rendszerű adagolót az üzemanyag keni, ezért a legkisebb minőségromlás is katasztrofális következményekkel járhat a mechanikus részekre. A modernebb rendszereknél (PD, Common rail) ez hatványozottan jelentkezik.

Nincs tehát az üzemanyagra érzéketlen dízel, a drága javítás kockázatát sajnos be kell vállalnia, ha dízelt szeretne. Ekkor még nem beszéltünk a turbó valószínűsíthető hibáiról illetve a kopások miatt csökkenő kompresszióból adódó motorfelújítási költségekről. Akkor válasszon dízelt, ha van egy 4-500 000 Ft-os mozgókeret, amiből az esetlegesen jelentkező hibákat javítani tudja, és nem kell hónapokig állni emiatt a kocsinak.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.