Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Vágyom egy E 500 W124-re (ami már faceliftes, tehát igazából már E osztály) :)! Kérlek, azonnal beszéljetek le róla :)!
Hobby autó lenne egyfajta gyerekkori álom megtestesülése, de szeretnék vele hosszabb túrákat is megtenni, havi max. 1000 km, így nem mindegy az autó fogyasztása sem.
Lehet-e valahogy visszafogni egy 8 hengeres szörny étvágyát? (pl. úgy hogy hosszú utakon mondjuk csak 4 hengerezzen, v. LPG v. stb...)
Még jár egy ostobaság a fejemben: szerintem ezek a ma 2-4 millió közötti autók már nem fognak az értékükből veszíteni, mivel ez egy kult típus így ha megunom - mondjuk 4-5 év múlva - akkor sem buknék rajta, sőt talán az idő múlásával még többet is érne. Ön szerint?
Tisztában vagyok vele hogy egy ilyen autó értelmetlen dolog, de kell!
Szia,
Szívesen eleget teszek a kérésednek, és azonnali hatállyal lebeszéllek az E500-ról.
Nekem volt egy majdnem ilyen autóm, nem ötszázas ugyan, csak 420-as. Az is V8, az is erős, és azt sem ajánlanám. Hozzáteszem, elfogult vagyok, mert több nagymotoros Mercim is volt már, 320, 420, 560.
Elmondom, miért beszéllek le róla.
Ezek a 124-es Mercik, egyszerűen nem arra valók, amire használnád, főleg akkor nem, ha a második kérdésben már az hangzik el, hogy megoldható-e, hogy keveset egyen. Nem, nem oldható meg. Városban 18 litert, vidéken 11-13 liter között eszik, és ez a legkisebb gond vele.
A 420-as, és minden 124-es V8-as mercinek a legnagyobb baja, hogy a motorterében iszonyú meleg van. Ez megeszi a gumialkatrészeket, a műanyagokat, és ami a legfontosabb, szinte az autó teljes kábelezését is, ami onnantól fogva rejtélyes hibák sorozatához vezet. Vészüzembe kapcsol a motor, nem megy az ASR, nem megy az ABS vagy épp ezek egyszerre. Egy ilyen hiba feltárása és megszűntetése nagyjából azzal jár, hogy a teljes kábelköteget cserélni kell, ami nem olcsó. Amikor ilyenem volt, akkor 300 ezer körül mérték a Mercinél, utángyártottban nincs, javítani szinte reménytelen, vagy csak kapugaranciával. Ez öt éve volt, amikor 240 forint volt az Euró és 25% az ÁFA. Azon szerencsére nem kellett cserélni, mert már korábban cserélték.
Az 500-ast az különbözteti meg a 420-astól (a motoron kívül), hogy a sárvédők, a fékek, és a futómű javarészt más. Ezek az alkatrészek szintén nem arról híresek, hogy olcsók, és ugyan nem kopnak gyakran, de amikor cserélni kell, az fáj. Nagyon. A 420-as futóműve megegyezik a többi 124-esével, az 500-é spéci.
Gondolj arra is, hogy egy húszéves autón elő-elő fordul, hogy elrozsdál a kipufogó, ezen mindjárt 2 van. És katalizátorból is. Meg lambdaszondából. Az ósdi hidrodinamikus váltó elbírja ugyan a busznyi nyomatékot, úgy húsz évig, és aztán felújítás, vagy csere, ami szintén pénz, nem is kevés. Kezdődjön hármassal és legyen hat számjegyű.
De menjünk tovább. A 124-es szépen öregszik, de a lemezek alatt rohad. Nagyon. Ha törve volt, akkor látványosan is, de az emelési pontok, a küszöbvégek, a sárvédőívek és a futómű bekötési pontok kritikusak ebből a szempontból.
Gondolj arra is, hogy elnézel egy virágládát, egy oszlopot, és elreped, eltörik a lökhárító, ami szintén spéci, kellemetlen és drága. Ennél nagyobb a baj, ha kicsit jobban elnézed, és sérül a kocsi eleje. Tudod, mi van a lökhárító mögött? Vízhűtő, légkondihűtő, motorolajhűtő, váltóolajhűtő. Kérdezz meg egy alkatrészes boltot, hogy ezek mennyibe fájnak. De ha már ott vagy, firtass rá a viszkóra is, mert ez ellentétes irányba forog, és duplájába kerül, mint bármi másra.
Ott van a minden korabeli V8-as Merci gazdák rémálma, a fojtószelepkapcsoló. Tulajdonképp semmi extra a kábeltönkremenéshez képest, csak nem működik a kipörgésgátló és ég az ASR lámpa, meg nem megy az autó, csak egyesben 10-zel.
Valamint a hengerfejen a láncvezető műanyag megkeményedik és egy gázadásnál a lánc nekicsap és szilánkokra törik. A szilánkok meg szétszakítják a láncot. Ha beírod keresőbe, hogy E500 motorschaden, akkor szinte csak láncszakadt motor van.
Ugye, hogy innen nézve nem is a 18 literes fogyasztás a dráma?
Nem tudom, mennyi pénzből gazdálkodsz, de ha élményautót akarsz, nézz inkább a németeknél egy W124 230CE-t. Az is különleges, szép is, megy is, és nem halsz bele az üzembentartási költségekbe.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.