Tizenéveset hosszú utakra

2013.02.10. 16:18

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves drága jó Totalcar!

Rendszeres külföldre járáshoz kellene beszereznem egy autót. Nem használnám minden nap, kb kéthetente kellene megtennem vele oda-vissza 2*kb1800 főleg autópályás km-t.

Három-négy ember plusz a roppant mennyiségű csomag miatt kizárólag kombi jöhet szóba.

Van néhány kiszemeltem, az lenne a kérdésem, ezek közül melyiket tartod Te a célnak leginkább megfelelőnek, fogyasztásbeli (megrakottan fogunk csak jönni-menni), kényelmi, és legfőképpen a pakolhatósági-terhelhetőségi szempont alapján.

A jelöljeim tehát:
2000-es Mondeo 1,8 zetec
2001-es Avensis 1,8 VVTI
2001-es V70 2,4
2003-as Galant 2.0
2000-es Grand Voyager 2,5TD

De ha esetleg valamelyiket másik motorral ajánlanád, azt is meghallgatnám!

A keret 1-1,2M Ft.

Előre is köszönöm szépen, és

üdv
Gáspár

Szervusz Gáspár, az utca hírmondója!

Nem tudom, mik a preferenciáid, de hallgasd meg az érvelésem:
- európai típust preferálnék, kiterjedt szervizhálózattal, ha netán beütne a ménkű külföldön, akkor emberi áron lehessen javíttatni
- a felsorolt típusokból ezért TALÁN leginkább a Mondeo jöhetne szóba, de sajnos a minősége hagy kívánnivalót maga után, a bele szeret szétesni, igénytelen műanyagok, megbízható, bár terhelve azért sokat fogyasztó motor
- a második titkos favorit a Galant lenne, de - mint mondtam - ha baj van, akkor sokba kerül

Látom, hogy inkább a benzinesek felé húz a szíved, de hidd el, megpakolva, hosszútávon sokkal kifizetődőbb egy dízel. És ezzel el is értünk oda, hogy oké, de melyiket? Alapvetően én mindenképpen a VW-csoport 1.9-es (még nem PD) klasszikus, adagolós motorját preferálnám 90 ill. 110 lóerővel. Hegyekben gyártották, minden faluvégi szerviz ért hozzá és az alkatrészellátása is megfelelő. Ha találsz ilyet egy elfogadható Passat Varinatban, akkor nyert ügyed van.

B-tervként a Peugeot 406 kétliteres HDi-je is szóba jöhet, bár az 1.9 TD 90 lóerővel a tuti, de azt már a kétezres években (ha jól tudom) nem gyártották. Ha mégis mindenáron a benzineshez ragaszkodsz, akkor nem biztos, hogy a legkisebb motor a legjobb választás, hiszen csomagokkal-sok emberrel egyáltalán nem garantált, hogy kevesebbet fogyaszt majd, mint egy nagyobb (akár hathengeres) motor.

A Grand Voyagert felejtsd el, ha csak nem akarsz egy csaknem kéttonnás szopórollert tologatni Európa útjain. A piac nem véletlenül árazza be őket oda, ahová. A VM Motori turbódízelre elég hidegen rálehelni és azonnal hengerfejes lesz, a merev hátsó híd pedig messze nem olyan komfortos, mint egy tetszőleges kombi futóműve.

A Volvóval vigyázz, nehéz kifogni a megkímélt, kéziváltós példányokat és komoly szervizköltségbe lehet belerohanni velük.

Remélem, sikerül megtalálnod a megoldást.

Üdvözlettel
Vályi István

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.