Németet vagy szervizkönyves franciát?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Napi 110km-es ingázáshoz keresek autót kb. 1,2M Ft-ig. Fontos, hogy az autóban legyen klíma, ABS, minimum 2 légzsák. A keresgélésben már a sokadik kört, futom. Nézelődtem Audi A3 1.9TDI, Volvo S40/V40 1.9 dízelek között, de ezeknél a koruk miatt félek a későbbi költségektől.Néztem G Astrát 1.7 dízel motorral, de kevés a valóban leinformálható darab...
Végül kilukadtam a 206-os Peugeot 1.4 HDI változatánál, ám ettől picit félek, mondván "bonyolultabb" dízel. Amit találtam esélyes, hogy cégautó volt, ám öt évével hihetőnek tűnik a 180.000 km. Nem utolsó sorban rendelkezik szervízkönyvvel.
Mit tanácsol, tervezhetek egy 180.000-et futott 206 1.4HDI-vel még 100.000 km-t relatíve kevés gonddal? Ha nem, milyen autót tanácsolna? Kor számomra kevésbé fontos, és a dinamizmus sem az első szempont, megbízható alacsony fenntartású biztonságos autót keresek.
Köszönettel: János
Kedves János!
A feleségemnek is ilyen HDI Peugeot-ja van, 170 ezer kilométerrel, nagyon izgalmasan telnek a napjai, 10 ezrenként olajcsere, egyszer első fékbetét garnitúra csere, fogyasztás nyáron 4,6, télen 5 liter. Egyszer nem indult be reggel, a felségem hívott kétségbe esve, hogy mi történt, lelazult az aksi saru. Hát ennyi minden történt 50 ezer kilométer alatt, mióta nálunk van az autó.
A váltója nem túl fényes, kicsit akadós, de ezt ilyenre tervezte valami zseni. Ugyanez a motor van a Peugeot 307-ben, a Ford Fiestában, a Citroen C2, C3-ban. A 180 ezer valós kilométer nem gond, legalább már be van járatva. Az A 3 és a V40/S40 közül mindenképpen az Audit venném. Az Astra is jó lehet, bár tényleg kevés a leinformálható múltú autó.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.