Tuti vétel, vagy romhalmaz?

2013.05.07. 13:22

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Autócsere esedékes, a kiszemelt áldozat a Kék Ovál Rendjébe tartozik, méghozzá egy 1,8-as, benzines Focus C-max, 2004-es forgalombahelyezéssel. Az autó céges autó volt, ismerős ajánlotta, elvileg végig vezetett szervízkönyv, magas felszereltség, hívogató vételár, és (a bökkenő) több, mint 300 ezer km a paraméterei. Motorikusan minden bizonnyal rendben lehet, kérdés, hogy ez a km mennyiség a futóművét mennyire viselhette meg? Nyilvánvalóan a használattól függ, de egy ilyen korú és km állású autónál milyen egyéb probléma léphet fel, amire érdemes figyelni? Az autóval kb évi 15e km-t mennék, egyelőre ketten vagyunk a családban, de ez változhat. Ebben a konkrét esetben is az a tanácsuk, hogy inkább az ismert magas km, mint a (minden bizonnyal) visszapögetett alacsony km állás és ismeretlen előélet?

Válaszát előre is köszönöm:
Almásy gróf

Kedves Almásy gróf!

Mindig mondjuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást. Itt a jó példa rá, ha az autó végig rendesen volt szervizelve, minden időben kicserélve, akkor nem lehet nagy baja. Lehet, hogy a tekert órásban is ennyi van, csak azért rendes árat kérnek. Egy Focus akár 700 ezret is elmegy. Ugyanazokat a dolgokat kell nézni, mint más esetben.  A benzines C-max nem tartogat sok hibaforrást. Guruljon vele egy karikát, érezni fogja, ha a futómű lóg, de nem hiszem. Ha valaki Magyarországon ennyit tesz egy autóba, az sokat autópályázik, ami a legjobb dolog, ami a motorral történhet. Állandó fordulat, meleg motor, nincs hidegindítás, magas az olajnyomás, ilyenkor nem kopik a motor. Ráadásul a kilométer tükröződik az árban, ha megtartásra kell az autó én meg merném venni, de bele kell kalkulálni, hogy eladáskor nagyon alacsony árat kérhet majd Ön is.

Becsületesnepper

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.