Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Régi, majd 25 éves autómat szeretném lecserélni, lehetőség szerint egy max. 10-12 éves, benzines, klímás kombira a család részére, amivel a munkámból adódóan alkalomszerűen egy-egy utánfutós autózás is kivitelezhető - nem is elsősorban nehéz, hanem inkább nagyobb méretű cuccok szállítására (pl. létra stb.). Az éves futás 13-15 ezer km környéke lenne, elsősorban városon kívül, de autópályán csak nagyon minimális mértékben. Nem vagyok nehéz lábú sofőr, miként teljesítményhuszár sem - inkább elsődleges lenne a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság: juttasson el A-ból B-be szépen, nyugodtan, izgalmak nélkül... Az technikához nem értek, így szerelgetni sem akarom állandóan - meg nem is nagyon tudnám... Természetesen ami törődés és szerviz kell neki, azt minden további nélkül megkapná. A klímán kívül egyéb extra nem kikötés, de a mostani nyár után abból nem engedek... :-) Átírással, papírokkal és minden egyébbel együtt 800-850 ezer forint lenne a keret.
Először Astra F és G kombikat néztem, de vagy megette őket a rozsda, vagy nagyon lelakott példányokba botlottam. Ismerős tanácsára most a Fabia kombik között válogattam, találtam is néhány szimpatikus példányt, főként a 2003 utáni, 1,2 12V-os motorral szerelt változatból. A fentiek tekintetében mennyire lenne jó választás? Ha minden igaz, ezekben az évjáratokban már kiküszöbölték a korábbi 1,2-esekre jellemző láncugrásos betegséget is... a hangját meg majd elnyomja a rádió.. :-).(1,4-esből meg ebben az árfekvésben kevés van, ami klímás is...) Vagy van valami egyéb tipp, merre lenne érdemes keresgélnem?
Kedves Imre!
A kis motorok általában nem túl fickósak, ha be van kapcsolva a klíma, mindezt pedig alkalomszerűen meg szeretné fejelni egy kis utánfutó húzással. Írta, hogy nem egy teljesítményhajhász ember, de ebben az esetben autópályán egy rendes emelkedőn azt hinné, hogy visszagurul az autó, annyira nem menne. Én nagyobb motoros autót vennék. A Fabia 1.4-es már jobb lenne, ha Skodát szeretne. Az Opelek szintén jók lehetnek, valóban sok a leharcolt példány, de nem reménytelen dolog találni egy jót, csak türelmesnek kell lenni. Ha más típus is érdekli, nézzen meg egy I-es Focus kombit, nagyon megbízható technika. Az angol Civic kombi szintén jó autó, szinte szétüthetetlen technikával, a rozsdára kell figyelni, de a Peugeot 306, Peugeot 206 kombi is szóba jöhet. A Peugeot-knál a hátsó futómű a kritikus pont. A Polo Variant és a Cordoba Vario ugyanarra a padlólemezre és egyszerű technikára épül, én elgondolkodnék azokon is.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.