Első autót 100-150 ezerért
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Címzett!
Kezdeném is a legelején, mert ott illik. 22 éves vagyok, egyetemista, kollégium stb.. Ebből hamar kiderül, hogy nem egy 1,5-2 milliós első autóról érdeklődnék, sőt! 3 éve motorozok, egyelőre 50 köbcentivel. De érződik, hogy jó lenne egy autó, nyárra, őszre, amikor otthon vagyok. Lehetőleg benzines érdekelne. Évi 5-10000 km-t mennék vele, tehát a fogyasztás annyira nem mérvadó, így a villanyautókat ki is zárnám. A 3 ajtósak tetszenek a legjobbak, de ennyi pénzért igazából bármivel beérem szinte. Mert hát a pénz. 100-150e ft-ot tudok rászánni, ami a vételárat illeti. Erre jön rá az átírási költség, és az esetleges gyorsfelújítási pénz. (Tényleg ennyi idősen milyen biztosítási és átírási költségre számíthatok?) Elképzeléseim vannak, hogy mit szeretnék, de érdekelne egy hozzáértő mit venne ennyi pénzből. Egyáltalán venne-e valamit.
Üdvözlettel: Imi
Kedves Imi!
Épp a közelmúltban adtam el egy másik motorosnak egy ilyen "esőkabátot". Ő egy '94-es Ford Escortot vett. Az Escorton kívül jó lehet egy Fiesta is,de további lehetőségeink is vannak még. Én a következőkből választanék a teljesség igénye nélkül: Fiat Punto, Fiat Cinquecento (össze ne törd), Mazda 323, Opel Corsa A, Renault 5, Clio, VW Golf II, Polo I. Suzukit azért nem írtam, mert jellemzően az ennyiért kínált darabok már nagyon le vannak élve, de ha találsz egy olyat, ami nincs porrá rohadva, akkor az is hűséges társad lehet. Az ezért az összegért kapható Hondák, Mazdák, Toyoták mechanikailag jól bírják, motor váltó gondjuk nemigen van, csak az a fránya vasoxid. Ezeknél a 100-150 ezres autóknál már biztosan számíthatunk több kevesebb rozsdára, kisebb nagyobb lyukakra, korábbi tákolásokra. Az ilyen olcsó autók legnagyobb értéke a két év műszaki, és úgy kell tekinteni rájuk, hogy ne fájjon, ha két év után ki kell dobni őket. Ha összetöröd, egy kicsit jobban meghúzod vagy motorhibás lesz, már nem érdemes őket megjavítani, mert olcsóbb venni egy másikat, mint ezeket mozgásképes állapotba hozni.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.