Jön a harmadik gyerek
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesneper!
Jelenleg 2 gyerek van a családban de a közeljövőben (2-4év) lehet hogy lesz harmadik is. Most egy 7 éves de eléggé megkimélt autónk van (2005 CHEVROLET LACETTI kb 42eKm) és azt néztem hogy elfér 3 gyerekülés is hátul.
A dilemmám a következő: a legnagyobb jövőre megy iskolába. Bp külterületén lakunk és a kiszemelt iskola nincs messze kb 3-4km de csak átszállással lehet oda eljutni ami igy legalább 30 perc (gyalog reménytelen gyerekkel) + onnan visszajutni vmi forgalmasabb csomópontba 20 perc. Ráadásul a kisebbiket oviba kell vinni (ami max 1km). Ez összesen legalább 1.5 óra és ua. délután. Tehát marad az autó viszon ilyen rövid távon még be sem tud melegedni. Gondolom nem tesz neki túl jót mindez napi 2x, meg a benzinköltég is...
Nekem 3 lehetőség jutott eszembe:
1. eladni a meglévőt és venni vmi eleggé nagy hibrid autó mely képes csak elektromosan is megtenni azt a napi max 15km. Létezik ilyen?
2. a meglévő mellé venni egy olyat aminek mar mindegy (200-300eFt-ert). Viszont itt átirás + kötelező dolgok (biztositás+vizsga+szerviz+benzin)
3. a meglévőt használni és használati tárgykén tekinteni rá.
Ön mit javasolna?
Köszönöm a válaszát.
Üdv,
Vilmos
Kedves Vilmos!
Létezik olyan autó, amelyik tisztán elektromosan megtenni többet is, csak tízmillióba kerül. A mai hybridek nem tudnak megtenni tizenöt kilométert csak elektromosan. A Prius-szal lehet játszani, hogy csak kis gázt adok, és nem kapcsol be a benzin motor, de ez nem működik üzemszerűen. Egyrészt a kis gázadással feltartom a forgalmat, másrészt ha van egy kis emelkedő az úton, akkor már kevés a villany motor. Az akkuból hiányzó ampert egyszer vissza kell tölteni, és be fog kapcsolni a motor. Amper nem jön a levegőből, tehát onnan nem lehet tankolni, de a Prius elmegy 5 liter benzinnel. A kis benzinesek (az 1.6 sem nagy) hamar elkezdenek melegedni, így elméletileg a Lacetti is. Télen biztos sokat menne hidegen, és valószínűleg mire odaérnek az iskolához, addigra melegedne be a hűtővíz. Ilyenkor az olaj még nem éri el az üzemi hőfokát. Jó olajat tennék bele, és sűrűbben cserélném, akár ötezrenként. Ha ilyen rövideket mennek, lehet, hogy egy év alatt sem megy bele ötezer kilométer. Ebben az esetben évente, a hideg idő beköszöntével cserélném az olajat, hogy a hideg időben, az olaj még ereje teljében legyen. Amikor a sok hideg indítástól már egy kicsit "fáradtabb" az olaj, jön a meleg idő, amikor hamarabb melegszik a motor. Attól, hogy használati tárgyként tekintünk rá, még nem kell lemondani róla. Persze nem ez a legideálisabb használati mód a kocsinak, de megfelelő karbantartással nyugodtan lehet használni. Én nem vennék a meglévő autó mellé még egyet, mert annak az átíráson kívül még vannak a fenntartási költségei is, biztosítás, adó, szerviz, stb. Az ilyen olcsó, 2-300 ezres autóknál már könnyen előfordulhat egy kis rozsda is, minek vele küzdeni, ha nem muszáj.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.