Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Szeretném a tanácsát kérni. Feleségemnek vettünk egy 1997-es Ford Fiestát. Első gazdásként, és ismertük az egyetlen korábbi tulajdonost. Az autó műszakilag rendben van. Sérülése csak egy volt, nem komoly, szépen javítva. A vásárlásnál fontos volt, hogy a olcsón javítható, ha törik jó alkatrész ellátottságú és ne Suzuki legyen. A feleségemnek pesten kezdő jogosítvány mellé nem mertünk újabb autót venni. A karosszéria igen leromlott az elmúlt 2 évben, komoly rozsda lett a kerékíveken és az alvázán is. Voltunk lakatosnál vele és alsó hangon 150000ft ot mondtak a javítás költségének. A kérdésem: az autót dobjuk és keressünk egy másik rizikós használtat? Vagy a kocsi értekének több mint a felét áldozzuk rá, hogy a műszaki vizsgán átmenjen? Kérem adjon tanácsot, mert nem tudok az érvek és ellenérvek miatt dönteni.
Mielőtt bármit tennék egy normális lakatossal is megnézetném, mert ahol eddig voltam mindenhol az az érzésem volt, hogy le akarnak húzni és nem akarnak a sok biztosítós meló mellé bevállalni egy ilyen jellegű javítást. Esetleg tud valakit javasolni?
Várom válaszát
István
Kedves Kérdező!
A Fiestának sajnos ez a fajta rozsda jellemző problémája. Az ilyesfajta rozsda javításával az a gond, hogy csak akkor derül ki a probléma súlyossága, miután elkezdődött a megbontás. Az öreg autóknál mindig van olyan, hogy az alvázvédő tart egyben részeket, és amikor a lakatos eltávolítja a lemezről, alatta csak rozsdát talál, ahhoz pedig nem lehet hegeszteni. Nem feltétlenül akarják lehúzni, egy ilyen munkának nem lehet megmondani a végét, kivágnak egy rozsdás részt, mellette is rozsda van, azt is kivágják, amellett is vasoxid van. A lakatosok nem szívesen vállalják, mert végeláthatatlan szívás is lehet a vége, és a végén nem lehet annyit kérni érte, mint amennyit dolgoztak vele. Mindig a lakatolás és fényezés a drága. Egy komoly motorhibát meg lehet relatív olcsón úszni egy motorcserével, de kasztnit már nem lehet cserélni. Lehet, hogy érdemesebb lenne lecserélni egy nem rozsdásra.Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.