Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Régi vágyam egy S60-as Volvo. A maximum vételár, ameddig nyújtózkodni tudok 1 700 000 Ft. Évente 20-25000 km-t autózom. A D5-ös motor tudom, hogy nagyon erős, dinamikus, alacsony fogyasztású, de nem merek belenyúlni a mesésen alacsony futásteljesítményű autókba. Ha a szervízt informálom segítenek, de nem minden esetben garanciális javításokra vitték az autót. Ez önmagában természetesen nem gond, de nehezebben ellenőrizhető az előélete. Egy részletes átvizsgálásnál az autó teljes belső állapota megismerhető? Következtetni lehet közelebbi-távolabbi jövőbeli javítási igényekre? Mennyire költségigényes egy 2.4 literes benzines S60? Nyilván magasabb a fogyasztása egy kicsit. Szervízigényesebb a dízelnél? Melyiknél mire kell leginkább odafigyelni?
Nagyon köszönöm a válaszát előre is!
Üdvözlettel!
Tamás
Régi vágyam egy S60-as Volvo. A maximum vételár, ameddig nyújtózkodni tudok 1 700 000 Ft. Évente 20-25000 km-t autózom. A D5-ös motor tudom, hogy nagyon erős, dinamikus, alacsony fogyasztású, de nem merek belenyúlni a mesésen alacsony futásteljesítményű autókba. Ha a szervízt informálom segítenek, de nem minden esetben garanciális javításokra vitték az autót. Ez önmagában természetesen nem gond, de nehezebben ellenőrizhető az előélete. Egy részletes átvizsgálásnál az autó teljes belső állapota megismerhető? Következtetni lehet közelebbi-távolabbi jövőbeli javítási igényekre? Mennyire költségigényes egy 2.4 literes benzines S60? Nyilván magasabb a fogyasztása egy kicsit. Szervízigényesebb a dízelnél? Melyiknél mire kell leginkább odafigyelni?
Nagyon köszönöm a válaszát előre is!
Üdvözlettel!
Tamás
Kedves Tamás!
Jobb egy ismert előéletű autó, de az ismert előélet hiánya még nem jelenti azt, hogy az a bizonyos autó rossz. Ha bizonytalan, kereshet olyan autót, aminek leinformálható az előélete. Ha nem ért hozzá, kérjen segítséget, vigye el egy átvizsgálásra. A D5-ös motor elég strapabíró, két ismerősömnek is van ezzel a motorral szerelt Volvója, az egyik egy XC 90, abban 500 ezer fölött, a másik egy S60, abban 450 ezer kilométer van. Motor gondja még egyiknek sem volt, az S 60-asban kellett az automata váltót felújítani. A használt autó vásárlás mindig rejt kockázatot magában. Egy átvizsgálásnál az derül ki, hogy a kocsi abban a pillanatban milyen milyen állapotban van, de még az sem teljesen, mert a motorba, váltóba senki nem lát bele. Valamennyire lehet következtetni a várható költségekre, de ehhez szakember kell. Az az ember, aki meg tudná mondani egy autóról 100%-ra, hogy jó-e, még nem született meg, bárki benézhet bármit, a motort, váltót nem lehet megbontani, röntgen szeme senkinek sincs, de egy szakember nagyobb eséllyel tudja megmondani, mint egy laikus. A dízelnél és a benzinesnél is benne van a pakliban bármilyen későbbi javítás. A benzines 2.4-es nem egy hisztis darab, ha nem zavarja a magasabb fogyasztás, nyugodtan megveheti. Az autók fogyasztásáról a spritmonitor.de oldalon tájékozódhat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.