Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Ez alighanem Csikós Zsoltnak szól, de szívesen veszem mindenkinek a kreatív hozzászólását ezzel kapcsolatban.
Szóval régi Panda. Benzines vagy dízel? Karburátoros vagy injektoros (természetesen benzinesben)? A fogyasztás miatt érdekes lehet. Elsőkerekes vagy 4x4? Teljes értékű kocsinak szánom, alapvetően egyedül benne, ritkán két gyerekkel, feleséggel, esetleg kis zárható utánfutóval hogy évente 2-3szor elmenjünk 3-400 km-re. Volt már kocka Corsám, zöldséges Mercim, hármas Golfom (mind dízel), Opel Agilám (benzines), 1.3-as Szutyokim, Seat Alteám. Melyik saját, melyik céges. Most hosszú T4-es mikrobuszt használok, de nagy és fölösleges nek ítélem jó tulajdonságait a használat terjedelmes hányadában.Szóval Panda (néha terep lehet). Mondjuk, ha elviselhető dízel motorja lenne, akkor sokat nem kérdezősködnék a többiről.
Előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdvözlettel,
Gyula
Üdv Gyula!
A klasszikus, az az első szériás, 900-as nyomórudas motorral, hátul csőtengelyes futóművel. Életveszélyes úttartás, harcikutya morgás, pörgethetőség, koncepcióautó belső tér. De ma már kevés van, azok rohadtak a legjobban (sőt, rettenetesen), fenntarthatatlanok.
A 91-től gyártott széria viszont szinte egyáltalán nem rohad, láttam szétvágva munkáskocsinak használt példányt, meglepő a korrózióvédelmük, csak az ajtók mállanak. 1000-es Fire motorral kell venni, ami kisebb, nem viszi, a dízel rettenetes. A 4x4 butaság Magyarországon, nem jó semmire itt. Rövidebb az áttétel, még jobban vonyít autópályán, sokkal többet eszik, rosszabbul megy, nehezebb, komplikáltabb, ha az ember hegyen lakik, akkor az év kb. 3 napjában jól jön, amikor későn takarítják le az utat, de aki ilyen autót vesz, kötve hiszem, hogy rendesen, méregdrágán felgumizza, ezért másnap a lejutás már horror lesz, mert a 4x4-esnek is csak 4-kerék fékje van... :-)
1000-es, elsőkerekes, 91 utáni, lehetőleg vászontetővel, mert ezerszer hangulatosabb úgy. És még az is elmegy terepen, mert a hasmagassága megvan. A hely benne pedig egészen döbbenetes.
Üdv
Csikós Zsolt
A 91-től gyártott széria viszont szinte egyáltalán nem rohad, láttam szétvágva munkáskocsinak használt példányt, meglepő a korrózióvédelmük, csak az ajtók mállanak. 1000-es Fire motorral kell venni, ami kisebb, nem viszi, a dízel rettenetes. A 4x4 butaság Magyarországon, nem jó semmire itt. Rövidebb az áttétel, még jobban vonyít autópályán, sokkal többet eszik, rosszabbul megy, nehezebb, komplikáltabb, ha az ember hegyen lakik, akkor az év kb. 3 napjában jól jön, amikor későn takarítják le az utat, de aki ilyen autót vesz, kötve hiszem, hogy rendesen, méregdrágán felgumizza, ezért másnap a lejutás már horror lesz, mert a 4x4-esnek is csak 4-kerék fékje van... :-)
1000-es, elsőkerekes, 91 utáni, lehetőleg vászontetővel, mert ezerszer hangulatosabb úgy. És még az is elmegy terepen, mert a hasmagassága megvan. A hely benne pedig egészen döbbenetes.
Üdv
Csikós Zsolt
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.