Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Jelenleg egy 94-es, 1.2-es 45 LE-s B Corsa tulajdonosa vagyok. Az autót imádom (újkorától a miénk, megörökeltem édesanyámtól), műszaki problémája sosem volt, igaz, 56.000-ren áll az óra, jogosítványom megszerzéséig keveset használtuk. Fapados és gyenge, amihez bő 8 literes városi fogyasztás társul, és nem egy élményautó, ez az, amiért lecserélném, mert az egyik legkedvesebb hobbim a vezetés.
A márkahűség miatt maradnék az Opelnél, a kis Corsához hasonlóan megbízható, alacsony fenntartási költségekkel rendelkező, közepesen fogyasztó modellt szeretnék, futásteljesítmény nagyjából mindegy, annak a fele sem igaz általában. Teljesítmény tekintetében 100 LE körüli/fölötti autó lenne az ideális. Napi szinten nem használom és a dízelt amúgysem szeretem, ezért csak benzines, kézi váltós modellek érdekelnének. 3 milliót szánnék rá papírmunkával, de olcsóbb típusok is érdekelnek. Főként városban használom, de néha egy-egy vidéki/külföldi kirándulás is előfordulhat. Kényelmi extrák nem érdekelnek túlzottan.
Típusok, melyek tetszenének:
Opel Corsa C 1.8 (akár GSI, akár sima)
Opel Astra H GTC
Opel Astra J
Opel Signum (faceliftes)
A kérdésem az lenne, hogy melyik típus melyik motorral lenne a legjobb, érdemes a turbó, vagy jó a szívó is? Melyik motorkat kerüljem? Melyiknél mire kell figyelni, mik a sarkallatos pontok? Melyik típus/motor kombinácó lenne egy városban is praktikus, kényelmes, de aránylag fürge járgány?
Köszönöm megtisztelő válaszát:
T. Zita
Kedves Zita!
Mindig elcsodálkozom ezen a márkahűség dolgon, különösen mikor egy olyan átlag autóról van szó, mint az Opel, mert a világ nem itt ér véget. Félreértés ne essék, jó autó az Opel, de az egy hűséges szolgáló, akire mindig számíthatunk, de a szórakoztatásunkra korlátozottan alkalmas. Teszi a dolgát, de ennyi, van egy csomó más autó, ami sokkal jobb nála. Amíg nem próbál ki mást, nem tudja meg milyen színes a világ. A nagybátyámnak volt ilyen Opel becsípődése, aztán meggyógyult, amikor hosszabb távon átült egy-két más autóba. Azóta nem nézegeti az Opeleket, neki egy Passat 3.6 4 motion-je, a feleségének egy 1-es BMW-je, a fiának Minije van, és boldogok velük. Írja is, hogy a hobbija a vezetés, akkor egy olyan autót vennék, ami vezetési élményt is ad.
Ha szeretne egy kicsit tüzesebb, vidámabb autót, akkor olcsóbban vehet egy Fiat Panda 100 HP-t. Ha egy jó autót szeretne, akkor ott a Honda Jazz, ennyi pénzért 2010-es, 2011-es autókat vehet. Mit szólna egy Minihez? Szexi, dögös kocsi, jó futóművel, egy 1.6-os szívó motoros pont jó arra, amire Önnek kell. A turbós erősebb ugyan, de sokkal problémásabb. A teljesség igénye nélkül, Toyota Yaris, Fiat 500, Citroen C2 1.6 VTR, stb. Hogy az ön által említett Opelekről is beszéljek, a Corsa C GSI nem rossz, de a Panda 100 HP jobb, élvezetesebb, igaz kisebb/alig van a választék, de a Mini is sokkal ügyesebb futóművel rendelkezik. Az Astra H GTC formájában a mai napig maradt valamennyi dög, az Opelek közül még az mozgat meg bennem valamit, de mint élmény autó nem tudok rá gondolni. Astra J, hát az sem az élményről szól, különösen az 1.4-es szívó benzines, rég láttam ilyen döglött gázpedált autóban, helyváltoztatásra alkalmas, de ennyi. A Signum szerintem egyszerűen túl nagy arra, amire keresi az autót. Jobban körülnéznék az autók között, elmennék, megnéznék párat, aztán döntenék. Persze még utána is vehet Opelt, ha szeretne, de legalább körülnézett.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.