Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző,
Szíves útmutatását szeretném kérni az alábbi döntés meghozatalában:8 éven keresztül hajtottam egy GS Swiftet és eljött az idő, hogy átüljek egy nagyobb, komolyabb autóba.
A lehetőségeket, preferenciákat átgodnolva két típusra szűkült a keresés,de ezek között nehezen tudok dönetni:
Audi A6 2.4 benzin (2004-06 körüli gyártási év, ez már a singleframe), illetve BMW 520i esetleg 525i (E60).
3 millióig, kizárólag benzines típust keresek, nagyjából 15 ezer km-et megyek egy évben. Német használtautó oldalakat bújom, onnan szeretnék behozni egy ellenőrzött előéletűt (szervízkönyves példányt).
Kérdések:
Megbízhatóság tekintetében melyik típus lehet szerencsésebb választás általánosságban (bár tudom, hogy az autó előélete mindezt nagyban meghatározza)?
Mik lehetnek a hibapontok,amikre érdemes odafigyelni vásárláskor?
Automata váltós példányokat szabad-e vállalni, vagy keressem inkább a manuális váltóval szerelt járműveket?
Összességében ajánlott-e megbízhatóság, fenntartási költség összevetésben a benzines példányokra vadászni diesel társaikkal szemben?
Jó autónak tartja az általam kinézetteket, ilyen árfekvésben Ön szerint lehet, jó állapotúakat találni?
A BMW hátsó kerekes, ez mennyire nehezíti meg a téli közlekedést?
Előre is köszönöm a szíves válaszát!
M. Roland
Kedves Roland!
Mielőtt elkezdünk prémiumkodni az alkatrész és gumi árakat tanulmányozza át, mert a Swift után itt nem kicsit drágább lesz, hanem egynél nagyobb egész számmal kell majd szorozni. Nem finanszírozhatatlan, de drágább lesz. A korábbi törésekre kell odafigyelni, a féktárcsák és gumik állapotára, mert ezek azonnal százezrekbe kerülhetnek. Egyre több ember keresi a benzineseket, mert nem akarnak befecskendező problémákat, és a benzinesek nem fogyasztanak annyival többet a dízeleknél. A fenntartásuk kb. ugyanannyi lesz évi 15 ezernél, persze függ ez attól, hogy hol használja az autót, főleg városban vagy jellemzően autópályán. Ennyiért lehet jót találni, de ha nincs szerencsénk sokáig kell keresni, mert nagy a dízel dominancia. A BMW hátsókerékhajtása nem különösebben hátrány télen, mert jó a kipörgésgátlójuk, másrészt kevés a tényleg havas napok száma nálunk. Én BMW-t vennék, a sor hat az sor hat, meg jók is nagyon azok a motorok.
Üdvözlettel,Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.