Napi hetven kilométeres ingázáshoz

2014.03.10. 13:52

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!


Úgy hozta az élet, hogy munkahelyváltás miatt (megéri) napi 35+35 km-t kell munkába/ból autóznom. Autót keresek, kutatok, Vásárolnék - pár héten belül. Ehhez kérném a tanácsát!


Mihez kellene?

70 km napi ingázás, hétvégi kutyát, brngát, barátnőt kocsibabevágós kirándulásokra, fiatal - aktív élet élésére (színház, randi, kisbolt, stb). Évi kb. 18.000 km.


Mit várnék el tőle?

Legyen megbízható, relatíve olcsón fenntartható-üzemeltethető, lehessen vele haladni a forgalomban (városon kívül 80%-ban), és persze baleset után épségben másszak ki belőle.


Keret?

Legkeményebb szűrési kritérium, 800.000 ft + X ezer ft a kötelező szervízekre, stb.


Lázas totalcar olvasás után (:)) a következőkre szűrtem le a kínálatot:

Ford Focus (98-04) 1.6-1.8 benzin /- TDCI, TDI től óva intenek/, kizárólag KOMBIban

Toyota Avensis (97-03) Benzin és Diesel (D-4D) egyaránt, 4-5 ajtós és KOMBI is szóbajöhet.


Azért a németekről sem mondtam le:

VW Golf IV./ Passat 1.9 TDI variant

Audi A/4 (95-01)avant 1.9 TDI - esetleg quattro, ha olyan jó a vétel.


Őszintén bevallom, kombikra vagyok leginkább kihegyezve, de kész vagyok kompromisszumok kötésére is természetesen - ilyen összegért.


Köszönettel,
Máté

Kedves Máté!

Az összes Ön által említett autó jó választásnak számít, egyikre sem mondanám, hogy ne vegye. Egy sokat futott TDCI Focus-ról Zách Dani kollégánk írt egy tesztet, de a benzines is ugyanilyen jó. A Toyota Avensis egy közismerten megbízható, szinte elpusztíthatatlan autó, mindegy melyik motorral veszi. Az Audi A4, VW Golf, VW Passat ugyanarra a megbízható technikára épül, nagy buktató nincs bennük. Ha már ezek szóba kerültek, említsük meg a Skoda Octaviát is. A quattro hajtást nem értem, szerintem tök felesleges Magyarországon, ezen a télen például milyen előnye származott volna belőle? Persze jól néz ki a hirdetésben, meg az autó elején a kis címke, de csak többet eszik és egy plusz meghibásodási lehetőség. Azt vegye, amelyikből jobb állapotút és valódi kilométeróra állásút sikerül találni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.