Nyers, őszinte köbcentiket akarok

2014.05.16. 13:11

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Sok autót néztem már, de még kismillió lehetőség áll előttem amiről nem is tudok, így szeretném az kikérni az Ön javaslatát, véleményét. Szeretnék egy erősebb autót vásárolni. Hogy Stump Andrást idézzem, lassan már csak nyolc turbós, háromszáz köbcentis autókat fognak gyártani és ettől nekem feláll a szőr a hátamon. Szerintem a köbcenti az köbcenti, teljesen mértékben nem lehet pótolni annak hiányát semmivel; legalábbis a vezetési élmény és a fíling tekintetében. Kevés igényem van, ezek alapján szeretnék Öntől tanácsot kérni:

- Szívó benzines, megbízható konstrukció
- Legalább 160-180 lóerő
- 1,5 millió forintos keret (egyéb költségek nélkül)
- Elfogadható alkatrész árak
- 10 liter körüli fogyasztás (elsőre ez naiv gondolatnak tűnik, de a 10 litert normális, 90-100 km/h-s országúti tempó mellett gondolom)
- Manuális váltó
- Kivitel és felszereltség mindegy


Remélem nincs túl sok kritériumom. Néztem VR6-os golfokat, de állítólag magas az alkatrész ár és nem tudom mennyire megbízhatóak. Nézegettem a BMW sor hatosait, azok is tetszettek, de nem tudom milyen kehesek azok a BMW-k.

V8-as motor az álmom, de manuális váltóval nem találtam, illetve feltételezem hogy egy V8as tojással a pedál alatt sem tartható 10 liter környékén. Köszönöm hogy elolvasta levelem és köszönöm előre is a segítségét!


Szép napot kívánok,

Péter

Kedves Péter!

Az őszinte köbcentikkel kapcsolatban nekem a nyolcvanas és kilencvenes évek jutnak az eszembe, írtam is róla korábban. Szerintem ezeket a lovakat, néhány kivételtől eltekintve,  abban a korban kell keresni, és nem is kell minden esetben a másfél milliót elkölteni. A levelét olvasva, elsőre a Honda Integra jutott eszembe, mindent tud, amire szüksége van, és mindezt nagyon jól. Jó motor, jó fék, jó kormány, jó futómű, a baj vele annyi, hogy ilyen autó már gyakorlatilag nincs a piacon, néha-néha felbukkan egy, de válogatni nem lehet közülük. Sokat összetörtek kukára, és sokat még visszahoztak ebből az állapotból is. Egy időben akartam venni én is, de nem találtam olyat, amin rendesen álltak volna az elemek. A Hondánál maradva, a Civic VTI is jó kocsi, abból nagyobb a választék, de ebben az esetben is sok a korábban hullára törött autó, úgyhogy óvatosan. Hondából a nagy kedvencem a CRX második generációja, de abból sem maradt sok eredeti, részben a balesetek, részben a telepi tunerek "áldásos munkájának" következtében. A másik kézenfekvő opció a BMW 3-as sorozata, abból is a nagyobb motoros 325 és 328-as változatok. Picit a megadott lóerők alatt maradva eszembe jutott még a Ford Fiesta ST is. Hasonló kis fürge autó a Renault Clio RS, és a Peugeot 206 RC is. A Citroen Xsara VTS-nek is van egy 163 lóerős változata, ugyanez a motor van a Peugeot 306 S 16-ban. Ezek sokkal olcsóbbak, de nagyon őszinték.
 
Egy V8-as motor csak az autópályán, nyugodt tempónál tud tízet enni, minden más helyzetben fölötte vagy jóval fölötte.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.