Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Tizenéves dízelt vennék, 800 ezer és 1 millió forint között. A kiszemelt típusok az alábbiak (nem rangsor):
1. Ford Mondeno 2.0 TDDi
2. Volkswagen Passat 1.9 TDI
3. Peugeot 406 2.0 HDi
És hogy min is vacillálok, sorjában.
1. A Mondeo hatalmas, főleg a kombi. Kulturált beltere van, a külseje is tetszetős, viszont elég hangos a TDDi, és a többinél ha jól tudom 1 literrel többet is kér 100 km-en.
2. Tudomásom szerint olcsó, strapabíró motor. A VW-k kissé túl vannak árazva, belterük és külsejük pedig már új korukban sem voltak túl izgalmasak.
3. Utolsóként került a látómezőmbe, interneten és fórumokon csak jót olvasok róla, viszont sok helyről visszacseng, hogy Peugeot-t ne. A beltér igényesnek tűnik, de ez sem egy látványorgia, míg a külső a mai napig elég tetszetős, legalábbis számomra.
Mindegyik megbízható, ajánlott típus? Melyiknél mik lehetnek a buktatók? Melyiket választanád, nálad mi lenne a sorrend? Azzal tisztában vagyok, hogy bármelyiket is választom, költeni kell majd rá (ha jól tudom mindegyikben már kettőstömegű lendkerék van, na meg ott a vásárlás utáni nagyszerviz is, stb...)
Első autónak lenne, évente kb. 12e km-t autóznék vele, ebből viszont 10-11e km hosszabb túra országúton, így nem tartanám magam a "15e km alatt benzinest" szabályhoz. Korabeli benzinesek amúgy is egy árban vannak, a gázosítás árát nem egy hamar hoznám vissza üzemanyagon (a dízelhez mérten).
Elnézést a hosszú levélért, de gondoltam az olvasóknak is jobb, ha kifejtem.
Üdv:
Balázs
Kedves Balázs!
A Mondeo dízelei nem a legjobban sikerült motorok, sokan használják őket, de arányaiban sokkal több a probléma velük, mint a másik két Ön által említett típussal.
A VW 1.9 TDI-je örök, mint a nyomorúság, ha karban van tartva kimegy a világból. Különösebb baja nem szokott lenni. A Peugeot 406 belseje még mindig szépnek mondható, a PSA dízel motorjai mindig jók voltak, ezek is nagy futás teljesítményekre képesek a megfelelő karbantartás mellett. A hátsó futóművüket kell ellenőrizni, mert az abban lévő csapágy szokott lógni. Én VW csoportos 1.9 TDI-t vennék először, aztán a Peugeot-t, Fordot meg nem, abból benzinest vennék.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.