Tényleg annyira jó a TSI?

2014.10.09. 08:14

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Rendszeres olvasója vagyok a Totalcar-nak,  adok a véleményükre ezért tanácsért fordulok most Önhöz:

Lassan 10 éves Opel Corsámat cserélném egy nagyobb, újabb, komolyabb autóra. Évente nagyjából 10-12 ezer km-t megyek, ennek  felét  városban,  többit nagyrészt országúton. Szeretek dinamikusan autózni, de nem ész nélkül megyek. Ezért egy normális állapotban lévő 4-5 év körüli, megfelelő teljesítményű  benzinesben gondolkodom.  A jelöltek: Mazda3  1.6 (esetleg 2.0), Honda Civic 1.8, VW Golf/Seat Leon 1.4 TSI. Mi a véleménye ezekről a típusokról?

Sok fórumon és egyéb helyen kérdezősködtem, de a két japánról rosszat nem hallottam még, talán annyit hogy a Mazda 1.6-osa városban kissé szomjas. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az ismerősi körben is kérdezősködtem, viszont mást se hallok már egy ideje csak hogy: TSI... Próbáltam már párat, tetszett is, de könnyű valakinek az újonnan vett alig 10 ezer km-t futott autójáról jókat mondani.... Ezért gondoltam megkérdezek egy hozzáértőt. Önnek mik a tapasztalatai ezzel a motorral? Mennyire tartósak? A különböző teljesítményű variánsok (122,140,160 LE) csak szoftveres beavatkozás eredményeként jöttek létre, vagy fizikailag, műszakilag is eltérő a három konstrukció? Turbós-kompresszoros változatot érdemes megvenni, vagy csak plusz egy hibalehetőség? A Golf és Leon esetén az 1.2 TSI is lehet egy alternatíva, vagy azt inkább ne is nézzem? A DSG váltóról is csak jókat hallottam eddig, viszont félek tőle hogy egy használtautónál elég komoly pénznyelő lehet, ha gond van vele. Van alapja a félelmemnek?


Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Péter

Kedves Péter!


Mazda 3, hajrá, Honda Civic, nagyon hajrá, TSI, hát, nem tudom, én személy szerint nem hajrá. A Mazdánál az első évjáratoknál előfordulhat rozsda a kerékíveken, a Hondára ez nem jellemző, egyébként semmi bajuk. VW csoportos TSI: vezérműlánc problémák, hidegen valami borzasztó csörömpölés, a közvetlen befecskendezés miatt a szívószelepeken masszív koromlerakódás lesz, amit a hengerfej szétszerelésével, és a szelepek mechanikus úton való megtisztításával lehet orvosolni, kettőstömegű lendkerék, turbó, kompresszor, mindenféle szenzor. Na, ez mind elromolhat, elkophat.

A DSG nagyon jó váltó, kényelmes, szépen vált, jobban gyorsul, mint a manuális váltós, nem eszik többet vele az autó. Viszont 60 ezrenként olajat kell cserélni 60 ezerért, és ha megáll, az nagyon fog fájni, ha nincs szerencséje, akkor annyira, hogy nyűszíteni fog a fájdalomtól. Mennyire tartósak a TSI-k? Még nem tudni biztosan (azt már sejteni lehet, hogy nem azok), majd ha megjelennek a piacon a 3-4-500 ezret futott példányok, utána kiderül, hogy mennyi pénz elköltése árán tettek meg ennyit. Én személy szerint nem hiszek bennük, sose vennék magamnak. Ha egy japán szívó benzines és egy kis turbós modern autó közül kell választani, a válasz csak egy lehet. Japán szívó benzines, az kell önnek.


Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.