Autót örök életre

2014.10.28. 07:41

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Becsületesnepper!

A kérdezők többsége a dízel vs. benzin dilemmán rágódik, és örök életű motort keres. A rozsdáról kevés kérdés érkezik... Mi nyolc évnél nem öregebb középkategóriás szedánt (esetleg "félszedán", mint az Octavia) keresünk, 1.4/1.6 benzinmotorral.

Az autó napi használatban lenne, főleg városban, de évi 5-6000 km. lenne csak a futásteljesítmény. Keret: 1.1-1.2 millió. A szokásos feltételek (megbízhatóság, kis fogyasztás) mellett fontos lenne a kiváló korrozióvédelem, hiszen ilyen futásteljesítmény mellett egy mai motor örökéletű, a karosszéria előbb adja fel.

Saját tipp: Astra G, Focus, Corolla. Van a középkategóriának olyan ásza, amelyik kimagaslik a mezőnyből a korrozióvédelem területén? Ha nincs, akkor melyik tipust/évjáratot kerüljük?

Van még olyan autó, amit "egy életre" gyártanak?


Köszönettel,
Cortez

Kedves Cortez!

A példának említett Octavia nem rossz elképzelés, de nincs olyan, hogy örök élet, és senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz egy autóval öt év múlva. Ha jót akar magának, akkor vesz egy most rozsdamentes autót, és csinál rajta egy alapos üreg és alvázvédelmet. Amivel sokat tud tenni az autója korrózióvédelme érdekében, az az, hogy télen, mikor sóznak, rendszeresen kimossa a kocsi kerékjáratait valamint az alját. A kerékjáratokat nyáron is rendszeresen kell mosni, mert a peremen lévő sár szépen megtartja a vizet, és dunsztolja a lemezeket. Az említett Corolla jó választás lehet egy alapos kezeléssel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.