Élvezkedni szeretnék
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt nepperűző!
Felmerült bennem a kósza gondolat, hogy venni kéne egy játszós autót. Hétvégente saját köridőket döntögetni, néha kicsit csúsztatni a fenekét, relaxálni. Az se baj, ha nincs forgalomban alapvetően, és csak pályázni megyek vele, legalább hétköznap se jön meg véletlen a kisértés.
Jelenleg egy '06-os E90 325i-t hajtok, a 218 Le egész szép, de izgalmakat nem okoz, hála az üres 1,4t-nak és a közepesen puha rugóknak (gyári sportfutómű). És ami a nagyra nőtt gyerek játékát tönkreteszi: nyílt difi, és a le-nem-ültethető ovónéni.
A kérdés, hogy ~1M körüli teljes keretből, milyen autót érdemes venni ilyen célból? (Avagy, inkább még gyűjtsek.) Amiket én néztem: E36 Coupe 325i - méretéhez keveslem a teljesítményét
MX5 - abszolút értékben keveslem a teljesítményét
E36 M3 - kilóg a keretből.
Ön mit javasol? Ólcsóbb autót "tuningolni", vagy drágább autót venni, és a motor maradjon a gyári állapotban?
Előre is köszönöm tanácsát,
Gábor
Kedves Gábor!
A legfontosabb dolog egy autónál, hogy könnyű legyen, és legyen alatta rendes futómű. Ha ez a kettő megvan, a motorerő már másodlagos. Az MX5 nem véletlenül akkor a sláger. Igaz, hogy relatív gyenge, de zseniális a kormánya, a váltója, a futóműve, az egyensúlya. Az emberek nem is gondolnák, hogy mekkorát lehet vele autózni.
Ha jó olyan kocsi is, ami nincs forgalomban, akkor elgondolkodnék egy már mások által megépített, becsövezett versenyautó megvásárlásán. Ilyen E36 325-ösökből lehet találni normálisat ennyiért, és egész más világ egy becsövezett autóval csapatni. Egy sokkal esszenciálisabb élményt ad, mert nincs benne semmi felesleges szemét, mint szigetelés, kárpitok, ülések. Hangos, zörög, csattog, üvölt, meleg, ehhez képest az E90 nagyon szintetikus, ezért nem kapja meg tőle a keresett érzést, plusz egy E90-est eldobni a kanyarban jóval drágább, ezért nem is fogja soha úgy nyelezni. A 325-ös motor teljesítménye nem kevés, szeret forogni, és a hangja is nagyon szép. Nagyon sok benzin fog távozni a kipufogón, mire megtanulja rendesen kiautózni az autó teljesítményét.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.