Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Úgy alakult, hogy a családban jól jönne egy hétszemélyes egyterű, hosszabb utazásokra. Általában 3-5 személy utazna, de időnként szükség lenne a hatszemélyes kapacitásra is. Sajnos csak egymilióból tudunk gazdálkodni. Az sem feltétlenül baj, ha ebből az összegből marad is valamicske a vásárlás utáni javításra...
Első körben a Zafira szimpatikus lett volna, mert állítólag egyszerű szerkezet, viszonylag jó vezetni és megbízható, de sajnos a két hátsó ülés csak dísznek jó. A japánokat az alkatrészárak miatt kilőttem, kevés is van belőlük (bontó kizárt). A FIAT Ulysse és klónjaitól picit tartok, bár van FIAT a családban, azzal nincs nagy gond. Mégis árban és egyéb dolgok miatt a Ford Galaxy tűnik a legjobb választásnak. Szimpatikus a mérete, minősége, a hátsó ülések hajtogathatósága, formája, és állítólag jó vezetni. Sok van belőle, és az olvasottak szerint megbízható is. Leginkább az első széria, abból valami diesel érdekelne.
Kérem erősítsen meg a választásomban, vagy ha tud jobb tippet, akkor nagyon megköszönném.
Üdv. Róbert
Kedves Róbert!
A Zafirában tényleg jelzés értékűek a hátsó ülések, de ez elmondható szint az összes olyan autóról, aminél az ülést a padlóból kell felhajtani. Amit ön Fiat Ulysse-nek és klónjainak mond, az az úgynevezett Eurovan I., Fiat Ulysse, Citroen Evasion, Lancia Zeta, Peugeot 806, és ugyanebből vannak a teherautó változatok is, mint a Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Fita Scudo is. Volt már mindegyikhez szerencsém, és nem beszélném le róla, sőt inkább rá. Elég strapabíró fajta, vannak különösen leélt példányok, de ennyiért már kifejezetten jókat lehet kapni. Különösen a tank beöntő csövénél kell utána nézni a rozsdának, mert a cső a kerék járatban van elvezetve, megül rajta a sár, és ha nem mossák ki, ott szépen kilyukad. Le kell ellenőrizni a tolóajtók működését, mert ki tudnak esni a helyükről, de az elektromos dolgokról se feledkezzünk meg.
A Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan is ugyanúgy egy kaptafára készültek, szinte minden porcikájukban megegyeznek. Szintén jó autók, csak nagyon sok a lelakott darab. Az ezekben lévő régi TDI nagyon megbízható, de sokan ezzel visszaélve kevésbé tartották karban őket. Nagyon meg kell nézni, de lehet még jót venni ezekből is. Az elektromos rendszerük stabilabb, de jobban rozsdásodnak, mint az Eurovanok. Meg kell nézni az összes ajtó élét, sárvédőíveket, küszöböket, hátsó szélvédő aljánál, az alvázon a taposóknál találkozik két "gerenda", azok találkozásánál szintén szokott rozsdásodni. Ha talál egy nem rozsdásat, akkor csináltasson rajta egy rendes alváz és üregvédelmet, és akkor az még sokáig jó lehet.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.