Kezdő autó után valami komolyat hét kilóig
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Életem abba a szakaszába érkezett, hogy komoly autós döntést kell meghozzak közeledve a 30-hoz. Életem első saját autója egy Mk2 Gti 16V Golf volt, ami szinte gyári állapotban a csodálatos klasszikus mivoltában őriztem építettem, pattogtunk az ország útjain, örömmel előztünk és nevettünk már kínunkba mikor csillag csavarhúzóval javítottuk. Ennek most vége és autó vásárlása előtt állok. A keret 100-700e ft körül van, plusz járulékos költségek.
Mit javasolna a következő szimpatikus vonások-autók tükrében? Audi 100-200 Avant, E34 Touring, Passat Variant, Volvo V70. Mint látható tendencia a kombikat nagy előnyben részesítem. Dízelekhez nem értek, nem zárom ki őket de jobb szeretem a benzineseket!
A legfontosabb, hogy ne csak egy legyen a sok közül, karakteres és/vagy kultikus mivolta szükséges, illetve, hogy ne kelljen állandóan szervizbe tolni! Abból volt elég, lassan kenguru leszek olyan lábaim lesznek a 25 éves technika mellett :)
Köszönöm előre is a választ, remélem megosztják eme kérdést másokkal is, sokan állhatnak hasonló nehéz kérdéssel szemben.
Üdvözletem, Tamás
Kedves Tamás!
Az Audi 100-asból már szinte nincs értékelhető darab, 200-ast pedig évek óta nem láttam még képen sem. Ha találna belőle épkézláb példányt az jó lehetne, de nincs. Van néhány megkíméltebb darab kint, de azok bőven egymillió fölött kezdődnek, és még kint vannak. A szervó szinte mindegyikben rossz, a dízeleknek állandóan hengerfej problémájuk volt. A BMW E34 is nagyon jó autó, de alaposan meg kell nézni, ezeken is már helyenként csámcsog a rozsda. A belső tér jellemzően le van lakva, az ülések szövete nem túl tartós, hajlamosak a kikopásra, illetve ki tudja mennyit futottak már, és azért vannak gyalázatosan elkopva. Ebből a 2.5 tds motort alaposan megnézetném, nagyon sok a problémás belőlük.
A Volvo V70 nagy kedvencem a klasszikus doboz formájával. Az Audi öthengeres dízelével nagyon jó utazó autó, de ezekből is sok a lelakott példány. Sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször, és nem mindig szervizelték őket rendesen. A 2.4-es szívó benzin motor elég tartós, de kevés van belőle, mert a dízelt hozta be mindenki. A Passat Variant a legegyszerűbb talán ezek közül, és a nagy példányszám miatt talán ebből a legegyszerűbb még jót találni. Életkorukból adódóan az esetleges rozsdára oda kell figyelni.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.